مقام ارشد امریکایی در مصاحبه با رویترز؛

در لحظه حساسی قرار داریم/ همواره گفته‌ایم که آماده گفتگوهای دوجانبه با ایران هستیم

رویترز با انتشار این خبر که گروهي از مقامات ارشد آمريکايی هفته آينده در يک نشست دو روزه در ژنو با همتايان ايرانی خود به تبادل نظر خواهند پرداخت، با یک مقام ارشد آمریکایی مصاحبه کرد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام ارشد امریکایی گفت: ما معتقدیم برای آنکه ببینیم آیا می‌توان در مورد برنامه هسته‌ای ایران به راه حل دیپلماتیک رسید یا خیر، باید وارد "دیپلماسی فعالانه" شد.

وی افزود: ما اکنون در لحظه حساسی قرار داریم و همواره گفته ایم آماده‌ایم تا برای آنکه تلاش‌ها برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران نتیجه‌بخش باشد، وارد مذاکرات دوجانبه نیز بشویم.

قرار است برای این نشست ویلیام جی برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و جاکوب سالیوان، مشاور سیاست خارجی کاخ سفید نیز به وندی شرمن و گروه مذاکره کنندگان آمریکا ملحق شوند. این نشست روزهای دوشنبه و سه شنبه در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد. 

یک مقام ارشد دولتی در بیانیه ای گفت: این نشست ها در مقطعی مهم از مذاکرات برگزار خواهد شد و به ما فرصت می دهد تا دیدگاه هایمان را با یکدیگر درمیان بگذاریم. 

وی افزود: ما معتقدیم باید تا جایی که امکان دارد دیپلماسی فعالی داشته باشیم تا دریابیم که امکان دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران وجود دارد یا نه. 

این مقام که خواست نامش فاش نشود با اشاره به قوانین دیپلماتیک رایج اظهار داشت که از قبل برای برگزاری این جلسات برنامه ریزی نشده بود، با این وجود مقامات انتظار چنین نشست های دو جانبه ای را داشته اند. 

گفته می شود این نشست ها بیشتر از آن که برای مذاکره باشند، حالت مشورتی دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار