کرمان/

رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با بیماری‌های ویروسی

یک متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل برای مقابله با هر نوع بیماری ویروسی بویژه بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر"میثم یوسفی" افزود: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از دستمال کاغذی در زمان عطسه و سرفه زدن و رها نکردن دستمال استفاده شده در فضای آزاد از مواردی است که نه تنها برای مقابله با بیماری کرونا ویروس، بلکه باید برای هر بیماری ویروسی دیگر مانند سرماخوردگی نیز رعایت کنیم.

وی همچنین تغذیه مناسب را راهی برای ایمن سازی بدن در مواجه با بیماری کرونا ویروس عنوان و تصریح کرد: استفاده از ماسک جراحی که در همه داروخانه ها نیز موجود است، می تواند از انتقال قطرات تنفسی آلوده جلوگیری کند.

دکتر یوسفی با بیان اینکه راههای انتقال ویروس ها شبیه به هم هست، گفت: بر حسب اندازه ویروس راههای انتقال کمی متفاوت می شود به عنوان مثال ویروس های کوچکتر راحت‌تر منتقل می شوند.

وی خاطرنشان کرد : کرونا ویروس جزو ویروس های سنگین است در نتیجه فواصل خیلی طولانی را نمی تواند طی کند و از فیلترهای ریز هم عبور نمی‌کند.

دکتر یوسفی افزود : حقیقت این است که تا شناخته شدن خصوصیات ذاتی و رفتاری ویروس کرونا به طور کامل قضاوت دقیق نمی‌توان کرد.

این متخصص عفونی گفت: بنابراین توصیه می‌شود برای مقابله با کرونا ویروس،اصول بهداشتی را رعایت کنیم و از آلوده شدن با قطرات تنفسی افراد آلوده اجتناب کنیم.

وی ادامه داد: زائرانی که به خانه خدا مشرف می شوند در زمان سفر خود حتما اصول بهداشتی بویژه شستن مرتب دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و از ماسک در مکان های شلوغ استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برای درمان کرونا ویروس داروی خاصی وجود ندارد گفت: اگر ما مبتلا به این بیماری شدیم آنچه پیش می آید بستگی به سیستم ایمنی بدن دارد.

وی یادآور شد: استفاده از ویتامین C ، روی، سلنیوم و ورزش کردن سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند و افراد در برابر مقابله با ویروس ها مقاوم تر می شوند./ب


برچسب ها: بیماری ، ویروس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.