22منطقه پایتخت روز جهانی اهداکنندگان خون را جشن می گیرند

گردهمایی دبیران منطقه ای کانون های داوطلبان اهدای خون محلات، کارشناسان اداره های سلامت 22 منطقه شهرداری تهران و نمایندگان انجمن های بیماران تالاسمی و هموفیلی در آستانه «روز جهانی اهدا کنندگان خون» امروز دوشنبه نوزدهم خرداد 1393 در سازمان انتقال خون برگزار شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، مهدی امیری، معاون مدیر کل سلامت شهرداری تهران در این نشست ابراز امیدواری کرد که فعالیت های 374 کانون داوطلبان اهدای خون محلات به صورت یک الگوی مشارکت ملی درآید و در آینده شاهد فعالیت این کانونها در سطح کشور باشیم.

دکتر بابک یکتاپرست؛ سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور و همکاری‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران، اهدا کنندگان خون را جزو انسانهای فعال و مسوولیت پذیر جامعه خواند و افزود: اهدای خون در واقع یک باور است که باید در فکر و اندیشه شهروندان به وجود بیاید تا شخص فقط به خاطر انگیزه های انساندوستانه خون خود را اهدا کند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار کرد: اهدای خون برای نجات جان مادران در حالی شعار جهانی شده است که همچنان روزانه 800 مادر در سراسر دنیا به دليل نبود خون لازم هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند و در مقابل 400 مادر با تأمین خون مناسب نجات می یابند.

وی مادر را اساس و بنیان خانواده خواند و افزود: کانون های داوطلبین اهدای خون محلات نقش مهمی در ترویج این شعار و مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون به ویژه بانوان دارند.

در این گردهمایی که به منظور هماهنگی به منظور برگزاری مراسم 24 خرداد، روز جهانی اهداکنندگان خون در 22 منطقه تهران در سازمان انتقال خون برگزار شده بود، دبیران منطقه ای کانون های داوطلبین اهدای خون محلات که امسال اجرای مراسم بزرگداشت این روز را برعهده گرفته اند، نیازها و مشکلات خود را با سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان انتقال خون و معاون مدیر کل سلامت شهرداری در میان گذاشتند.


انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال خون ، شهرداری ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار