حیوانات خانگی بلای جان آمریکاییها شده‌اند

نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه حیواناتی که عادت به شکار و بیداری در شب دارند تبدیل به کابوس بزرگ اهالی کشور امریکا به دلیل مشکل بی‌خوابی مزمن شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان دریافته‌اند بیشتر اهالی کشور آمریکا که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند با مشکل بی‌خوابی و بد خوابی مواجه هستند.

گفتنی است، بر اساس گزارشات بدست آمده توسط محققان کلینیک مایو در آمریکا حیوانات خانگی مانند انواع گربه‌ها سگها و همینطور موشها سبب بی‌خوابی صاحبانشان می‌شوند.

بررسیها نشان می‌دهد، این حیوانات خانگی به دلیل صداهای مختلف خود همینطور علاقمندی به بازی کردن با صاحبان خود به ویژه در شبها و همینطور سایر نیازهای خود مانند نیاز به دادن غذا توسط صاحبان مشکلات فراوانی را برای صاحبان خود ایجاد می‌کنند و عملا نمی‌گذارند صاحبان آنها به میزان کافی استرحت نمایند.

پژوهشگران به ویژه خانواده‌هایی را که از چند حیوان خانگی به طور همزمان نگهداری می‌کنند را به شدت دچار مشکل کم خوابی معرفی می‌کنند. بسیاری از افرادی که به این شکل دچار مشکل بی‌خوابی شده‌اند در طول روز با افسردگی، خستگی و حتی پرخاشگری مواجه شده‌اند.

پزشکان آمریکایی درصدد اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای کمک به زمان استراحت صاحبان حیوانات خانگی در این کشور هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حیوانات ، خواب ، صدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار