لباس و کفش ورزشی تان را حرفه ای انتخاب کنید

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که اهمیت لباس‌ها هنگام ورزش کردن به قدری مهم است که حتی از خود ورزش نیز با اهمیت تر است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، لباس‌های ورزشی باید متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب شوند و وزن لباس از موضوعاتی پر اهمیت است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی 1800 ورزشکار دریافتند که بیش از 52 درصد افراد هنگام ورزش لباس مناسب به تن نمی‌کنند.
 
گفتنی است، لباس‌های تمام نخ و یا پنبه، بهترین جنس برای لباس‌های ورزشی به شمار می‌آیند و می‌توانند میزان آب دفع شده از بدن شما را کنترل کنند، در غیر این صورت دچار گرما زدگی و دفع مواد مغزی از بدنتان خواهید شد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند لباس‌های ورزشی حتما باید از لایه‌ای آستر سبک و فرم دوخته شده باشد، زیرا آستر باعث ایجاد امکان ورود هوا به داخل و خارج می‌شود و در خنک کردن بدن شما نقش زیادی دارد.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، پوشیدن لباس‌های خیلی گرم و یا تنگ و چسبان، باعث کند شدن جریان خون در بدن می‌شود و علاوه بر از دست رفتن تمرکز شما، خطر روز سکته‌ی قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: لباس ، ورزش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار