سرپرست کمیته امداد گفت: خانواده زندانیان و معتادان نیازمند از کمک‌های نقدی مردم از طریق صندوق صدقات نیز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین انواری در رابطه با اقدامات این سازمان جهت صیانت از خانواده معتادان و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر اظهار داست: کمیته امداد پشتیبانی‌های لازم را برای حمایت از خانواده‌های نیازمند معتادان یا معتادان بهبودیافته جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بازگشت مجدد این افراد به چرخه زندگی انجام می دهد ولی اقدامات ما به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاه ها و نهاد ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از خانواده معتادان توسط کمیته امداد تحت پوشش اشتغال قرار گرفتند، افزود: اشتغال این تعداد سال گذشته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کمیته امداد ابلاغ شد که خوشبختانه این موضوع با ابلاغ به کمیته امداد استان های سراسر کشور محقق شد.

سرپرست کمیته امداد ادامه داد: موضوع توسعه اشتغال خانواده معتادان به منابع بانکی و بودجه کمیته امداد بستگی دارد که درصدد هستیم که به سمتی پیش رویم که معتادان بهبود یافته یا خانواده آنها به بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایان مرتبط شده و بتوانند از این طریق جذب کار شوند.

انواری با اشاره به اینکه خودکفا شدن خانواده معتادان و یا معتادان بهبودیافته از طریق اجرای طرح اشتغال و خودکفایی صورت می گیرد، گفت: این رویکرد علاوه بر کمک به افزایش توان مالی این افراد سبب، تغییر وضعیت مددجو از یک عنصر مصرف کننده به نیروی مولد همچنین کمک تحول و توسعه اقتصادی کشور می کند.

وی ایجاد روحیه خودباوری و کرامت نفس در سرپرست و اعضای خانواده همچنین حفظ و ارتقای سلامت روحی و روانی را از دیگر دستاورهای خودکفا شدن این افراد از لحاظ فرهنگی و اجتماعی دانست و عنوان داشت: کاهش ناهنجاری های اجتماعی و تحکیم و تقویت کانون خانواده از مزایای دیگر خودکفا شدن معتادان بهبود یافته یا خانواده معتادان نیازمند به لحاظ اشتغال و کار است.

سرپرست کمیته امداد بیان داشت: خانواده معتادان نیازمند یا معتادان بهبود یافته تحت پوشش کمیته امداد همچون سایر مددجویان تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند و در این رابطه تعاملاتی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام گرفته است.

انواری با اشاره به اینکه طرح های اشتغال و خودکفایی در حوزه مشاغل خانگی، خدمات تولیدی، صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی  و شیلات انجام می گیرد، تأکید کرد: برای افزایش اثربخشی اقدامات کمیته امداد جهت صیانت از خانواده معتادین همکاری و مشارکت سایر سازمان ها امری ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرپرست ، صدقات ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار