برزیل دومین میزبانی جام جهانی فوتبال را پس از 64 سال به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ داستان فوتبال حکایت شیرین و شنیدنی است. حکایت زمین سبز و مستطیل سبزرنگ، توپی گرد و آدم‌های بزرگ و کوچک که هیجان می‌آفرینند.

درآن روزهایی که اولین توپ‌های گرد روی زمین‌های خاکی اطراف خط آهن لندن به گردش در می‌آمد تا کارگران خسته راه آهن را سرگرم کند، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این ورزش ساده روزی فراگیر شده و قلب میلیون‌ها انسان را در سراسر کره خاکی تسخیر کند.

از بازی ساده آن روزها تا فوتبال حرفه‌ای امروز دنیای گرد تحول بسیاری را پشت سرگذاشته است. فوتبال امروز با فوتبال ساده دیروز تفاوت زیادی دارد و تقریباً به یک بازی علمی تبدیل شده است.

تکنسین‌ها و مربیان بزرگ با فناوری و دانش خود بازی‌هایی را طراحی و اداره می‌کنند و در برد و باخت‌ تیم‌ها نقشی بسیار مهم به عهده دارند.
با این حال روی چمن سبز فوتبال همان بازی ساده و زیبای گذشته است که هر روز هواداران بیشتری را جذب می‌کند.

خلاصه درهمه جا از آسیا تا اروپا و از آمریکا تا آفریقا در شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه زمین توپ گرد با چرخش مداوم خود دررقابت‌های باشگاهی، قاره‌ای و جهانی غوغا می‌کند و میلیون‌ها هوادار عاشق را به استادیوم‌ها یا پای تلویزیون‌ها می‌کشاند.

درکشوری که خودرا یکی از مدعیان همیشگی آن می‌داند، باشیم. جایی که مردمان آن جز پیروزی  و برد از فوتبالیست‌هایشان چیزی نمی‌خواهند.
رقابت های فوتبال جام جهانی که از سال 1930 آغاز شده است بزرگترین رویداد در این رشته ورزشی محسوب می‌شود که اهمیت آن حتی ازفوتبال بازی‌های المپیک هم بیشتر است.

جام جهانی فوتبال هر چهار سال یک بار برگزار می شود که بیستیمن دوره مسابقات جام جهانی در سال 2014 به میزبانی برزیل برگزار می‌شود.
برزیل بعد از جام جهانی 1950 که بعد از پایان جنگ جهانی دوم برگزار شد برای دومین بار در جام بیستم میزبان است.

انتهای پیام/


برچسب ها: برزیل ، مربیان ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار