یکی از ستاره‌های گذشته جام جهانی

یورگن کلنیزمن ستاره اسبق آلمانی‌ها و چهره‌ای محبوب برای ایرانیان

کلنیزمن را نه به واسطه تکان دادن تور دروازه تیم ملی ایران بلکه به دلیل مشارکت در حرکت انسان دوستانه در جریان زلزله رودبار و منجیل چهره ای محبوب و قابل احترام برای ایرانیان است.

    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کلنیزمن زاده 30 ژوئن 1964 در کونگین بادن است او مهاجم اسبق و مربی سابق فوتبال آلمان و سرمربی حال حاضر ایالات متحده آمریکا در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل است.  مهاجمی که باشگاه های معتبری را در طول دوران فوتبال خود تجربه کرده است در حد فاصل سالهای 72 تا 74 در جوان باشگاه پیتی کینگن بازی کرده است.  
  بین سالهای 74 تا 78 در جیسلینگن بازی کرده و در  بین سالهای 78 تا 81 به استور کار کیکرز راه پیدا کرد که از همین تیم او پله های ترقی را طی کرد و خودش را به مرحله جهانی شدن رساند.  
تیم‌های اشتودکار آلمانی، اینتر( ایتالیا ، موناکو فرانسه و تاتنهام انگلستان باعث شد  که او محبوب ترین آلمانی( انگلستان) قلمداد شود. 
 بازی در باشگاه زیر 16 سال، زیر 21 سال و تیم المپیک آلمان غربی از جمله افتخارات یورگن در طول بازی کردنش بوده و البته حدفاصل سالهای 87 تا 98 به مدت 11 سال در  تیم ملی بزرگسالان آلمان متحد بازی کرده و 108 بازی و 47 گل زده در کارنامه او ثبت شده است.   کلنیزمن را نه به واسطه تکان دادن تور دروازه تیم ملی ایران بلکه به دلیل  مشارکت در حرکتی انسان دوستانه در جریان زلزله رودبار و منجیل علاقه‌مندان فوتبال در کشورمان دوست دارند و او را با احترام یاد می کنند. کلنیزمن در حال حاضر ساکن کالیفرنیا است، همسرش آمریکایی، چینی تبار است و مضر ورزشی شبکه ESPN آمریکا به حساب می آید.   یورگن از سال 2011 سرمربی تیم فوتبال  مردان آمریکا شده و البته خیلی‌ها او را معمار فعلی آلمانی می شناسند که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر در جام جهانی بزریل 2014 حاضر خواهد شد.   انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار