رابرت فیسک:

عربستان سعودی منبع مالی داعش است

"رابرت فیسک" روزنامه نگار انگلیسی در مقاله ای در روزنامه "بلفاست تلگراف" نوشت:عربستان سعودی منبع مالی اشغالگران موصل و تکریت است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در مقاله "رابرت فیسک" آمده است : بعد از ماجرای  طالبان، اسامه بن لادن و هواپیماربایان یازده سپتامبر ، حالا سعودی ها هدیه دیگری به تاریخ جهان داده اند : اشغالگران موصل و تکریت در عراق و رقه در سوریه و احتمالاً بغداد و تحقیرکنندگان نهایی بوش و اوباما. داعش که وهابی های سعودی منبع مالی آنها هستند، از حلب در شمال سوریه تا مرز ایران و عراق را متشنج کرده‌اند .جدای از نقش عربستان سعودی در این فاجعه ، چه مسائل دیگری در روزها و هفته‌های آتی از ما پنهان خواهد ماند؟

وی افزود: آمریکایی ها از نوری مالکی در عراق حمایت می کنند ،اما در عین حال خواستار سرنگونی بشار اسد هستند، اگرچه هر دو رهبر دست در دست هم مقابل اشغالگران موصل و تکریت ایستاده اند.

رابرت فیسک نوشت: الان کسی توجه نمی کند که چند صد هزار عراقی از سال 2003 تاکنون به علت رویا پردازی های بوش و بلر کشته شده اند.این دو مرد رژیم صدام را نابود کردند تا دنیای امن تر بسازند.آنها عراق را بخشی از یک نبرد بزرگ خواندند. اما در این جنگ باختند.


وی در پایان نوشت: در دوره اوباما، عربستان همچنان یک دولت دوست میانه رو در دنیای عرب قلمداد می شود این در حالی است که نظام سلطنتی این کشور بر اساس اصول وهابیت بنا شده است و میلیون ها دلار به داعش کمک می‌کند.بنابراین قدرت سعودی ها هم دیو بیابان های سوریه و عراق را تغذیه می کند و هم قدرت های غربی حامی خود را. خلاصه کلام آنکه  در آینده شاهد یک جنگ فرقه ای خواهیم بود.ما(غرب) نیز سلاح این جنگ را تامین خواهیم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار