ادامه پیشروی ارتش عراق در استان نینوا

عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش با پیشروی ارتش عراق در استان نینوا ادامه دارد و نیروهای عراقی پس از پاکسازی مناطقی از موصل، به سمت غرب این شهر پیشروی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛ خبرنگار این شبکه گزارش داد، عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش با پیشروی ارتش عراق در استان نینوا ادامه دارد و نیروهای عراقی پس از پاکسازی مناطقی از موصل، به سمت غرب این شهر پیشروی می کنند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه تأکید کرد، گردان های ویژه مبارزه با تروریسم ارتش عراق از یک سو با پیشروی در استان نینوا، اقدام به پاکسازی مناطقی از موصل کردند و از سوی دیگر توانستند تعدادی از تک تیراندازهای داعش را در استان "الانبار" به هلاکت برسانند. همچنین ارتش عراق به مواضع تروریست ها در مناطق "الحمیر"، "السجر"، "ذراع دجله" و "ابراهیم بن علی" استان الانبار حمله و آنها را به هلاکت رسانند.

"ستار غانم" پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی عراقی به شبکه العالم گفت: شرایط این مرحله ایجاب می کنند که ارتش، دولت، ملت و نهادهای عراق در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از هم حمایت کنند و امروز لازم است که عراقی ها یکپارچه از کشورشان دفاع کنند.

"ریاض موسی" تحلیلگر عراقی در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: ارتش عراق این نبرد را یکسره خواهد کرد، زیرا نبرد امروز، نبرد زندگی و روشنایی با مرگ و تاریکی است و به طور قطع پیروزی از آن زندگی و روشنایی خواهد بود.

منابع نظامی عراقی خاطرنشان کرد، نیروی هوایی ارتش عراق کاروانی از خودروهای  داعش را در اطراف موصل هدف قرار داد و ده ها نفر از عناصر مسلح را به هلاکت رساند. همچنین شمار زیادی از عناصر داعش نیز هنگام فرار به سمت موصل پس از شکست در شهرهای تکریت و سامرا، هدف عملیات ارتش قرار گرفتند.

"فوزی اکرم" سیاستمدار عراقی به شبکه العالم گفت: امروز به خواست خدا، نهادهای امنیتی از جمله وزارت کشور، وزارت دفاع و وزارت امنیت ملی به همراه نهادهای اطلاعاتی در اوج آمادگی برای بازپس گیری همه مناطق به ویژه استان نینوا، دومین استان بزرگ عراق هستند.

با پیروزهای ارتش عراق و عزیمت گردان های ویژه نظامی به مناطق شمال و غرب این کشور، گروه‌های مسلح به نشر شایعات و ارعاب مردم ادامه می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار