شهرکرد/

افزایش 30 درصدی صدور بیمه نامه و ضمانت نامه های اکتشاف معادن در کشور

معاون برنامه ریزی صندوق بیمه سرمایه گزاری فعالیتهای معدنی در سفر به شهرکرد، با اعلام این خبر گفت: با فراهم کردن زیرساختهای حمایتی، از ابتدای سال جاری تاکنون صدور بیمه نامه و ضمانت نامه اکتشاف معادن در کشور 30 درصد رشد نشان می دهد.

مهرداد شعربافی افزود: برای حمایت از متقاضایان اکتشاف معادن کشور تمامی هزینه حق بیمه مکتشفان معادنی که به اکتشاف نمی رسند، بدون مراجعه به بانک و از طریق صندوق بیمه سرمایه گزاری فعالیتهای معدنی باز پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 5 هزار و 300 معدن فعال در کشور 1490 معدن از خدمات بیمه ای و ضمانتی بهره مند شده اند و مابقی نیز در صورت فراهم شدن شرایط تا پایان سال به عضویت این صندوق می پیوندند.
شعربافی سرمایه ثبتی صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی را 680 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این صندوق تا 7 برابر مبلغ سرمایه را به عنوان بیمه نامه و یا ضمانت نامه برای معادن در حال اکتشاف متعهد می شود.
به گفته وی سرمایه این صندوق با هدف خارج شدن از لیست خصوصی سازی، پوشش بیمه ای پیمانکاران معادن و ضمانت نامه و بیمه ماشین آلات وارداتی با عمر کمتر از 5 سال تا پایان امسال به بیش از 2 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی با اشاره به عدم بهره مندی متقاضیان خارجی از تسهیلات این صندوق گفت: ایرانیان متقاضی اکتشاف معادن مقیم خارج از کشور با ارسال فرم تقاضا از تمامی طرح های حمایتی این صندوق برخوردار می شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.