مستندی تحسین شده به روایت چند مستندساز

مجموعه « گنجینه تتیس» به تهیه کنندگی سعید نبی که تاکنون موفق به جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است از یکشنبه این هفته از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی؛ این مجموعه مستند را چند فیلمساز شناخته شده حوزه مستند كارگردانی كرده‌اند. فرهاد ورهرام، همایون امامی، روبرت صافاریان، حسن نقاشی، سودابه مجاوری، پیمان نهان قدرتی، فخرالدین سیدی و سعید نبی كارگردانانی بوده‌اند كه بخش‌های مختلف این مجموعه را جلوی دوربین برده‌اند.

«گنجینه تتیس» پس از دریافت جوایز جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران، در جشنواره‌های جهانی الجزیره با چهار اثر، To save and preserve روسیه، جشنواره جهانی محیط زیست با دو اثر، جشنواره تخصی آب، دریا و اقیانوس و فستیوال جاهورینا تحسین شد. همچنین مستند نیمه بلند «تالاب انزلی» از مجموعه مستند «گنجینه تتیس» با موضوع محیط زیست شمال ایران در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اکو جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد.

رفتارشناسی پرندگان نادری همچون پلیكان، طاووسك، قوهای وحشی، فلامینگو و جانورانی مثل موش جرد و زالو و نیز بررسی وضعیت آبزیان شمال ایران و جنگل‌های شمال از ویژگی‌های این مجموعه است.

بیشترین رویكرد این مجموعه در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است و در 13 قسمت ساخته شده است. تالاب انزلی، جنگل‌های هیركانی، تالاب استان گلستان، رودخانه‌های شمال ایران، راه‌ها‌، توریسم و صنایع دستی نام قسمت‌هایی از این مجموعه است.

این مجموعه با تصویربرداری رضا تیموری، رضا تقوی، حمید اسماعیلی، محمد عاشقی، پیمان نهان‌قدرتی و بابك بهداد به پایان رسیده و كار تدوین اثر نیز توسط همایون امامی، حمید اسماعیلی، وحید زارع‌زاده، مجید عاشقی و جواد یثربی انجام شده است.

قسمت اول « گنجینه تتیس » یکشنبه ، 25 خرداد ماه ، ساعت 16 و به مدت 40 دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.


انتهای پیام/


برچسب ها: مستند ، روایت ، مجموعه ، شبکه ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار