شیراز/

خرید تضمینی گوجه فرنگی از کشاورزان فارس

افزون بر 5 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان فارس خریداری شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روند خرید محصول گوجه تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

صادقی ادامه داد: در سال زراعی امسال به لحاظ شرایط اقلیمی مناسب و تا حدودی افزایش سطح زیر کشت ارقام پرمحصول، کشاورزان فارس در زمینه بازاررسانی محصولات خود با مشکل مواجه شدند.

وی از ادامه برداشت گوجه فرنگی تولید بهاره استان فارس خبر داد و بیان کرد: بدلیل افت قیمت گوجه فرنگی با هماهنگی سازمان تعاون روستائی استان، مراکز خرید گوجه فرنگی راه اندازی شده است که در این راستا تا کنون 5 هزار تن گوجه فرنگی با قیمت هر کیلو گرم 3500 ریال به صورت توافقی خریداری شده است .

حسن شیبانی مدیرکل تعاونی روستایی فارس نیز با اشاره به افزایش تولید گوجه فرنگی در برخی شهرستان‌های فارس و کاهش قیمت این محصول به دلیل این افزایش تولید گفت: به دلیل نارضایتی کشاورزان و تولیدکنندگان در پی کاهش قیمت گوجه‌فرنگی سازمان تعاون روستائی استان فارس با حضور اتحادیه شرکت‌های تعاون روستائی شهرستان‌های تابعه خود به عرصه خرید توافقی محصول گوجه فرنگی وارد شد.

مدیر کل تعاون روستایی فارس افزود: در این راستا شبکه تعاونی به کمک کشاورزان شتافته و نخست با خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان باعث ثبات قیمت این محصول در بازار و ایجاد شرایط مناسب فروش برای کشاورزان شده است.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.