رونمایی از فرش جام جهانی در شهر فرش

طی مراسمی از فرش جام جهانی در شهر فرش ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ "سید مهدی موسوی" کارآفرین و فعالی صنعت فرش ایران پس از رونمایی از این فرش در جمع خبرنگاران گفت: امروز بزرگترین فرش منقش به تصویر تیم ملی فوتبال ایران در مجموعه شهر فرش رونمایی شد که در حقیقت پیوندی است میان هنر، صنعت و ورزش.



وی در خصوص مشخصات فنی این فرش گفت: این فرش هزار شانه است با تراکم سه هزار و یکی از تازه ترین محصولاتی است که صنعت فرش به خود دیده است و در مساحت 15 متر مربع تولید شده است. حاشیه این فرش یکی از بهترین حاشیه‌هایی است که در این فرش استفاده شده است و طرح آن کاملا ایرانی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

سید مهدی موسوی، مدیر عامل شهر فرش درباره جزییات این فرش گفت: این فرش کاملا توسط طراحان ایرانی طراحی شده است و شمایل کلی آن تصویری از باریکنان تیم ملی فوتبال ایران است که روی پیراهنشان طرح یوزپلنگ ایرانی حک شده است و در پشت آنها تصویری از استادیوم فینال جام جهانی یعنی ورزشگاه معروف ماراکانای برزیل هم وجود دارد.

وی گفت:‌ این امکان وجود دارد که از این فرش نسخه های کوچک تهیه و تولید شود تا یادگاری فرهنگی از جام جهانی فوتبال باشد.

وی یکی از مهترین مشکلات بازار فرش ایران را عرضه فرش دانست و گفت:‌ برای اینکه بتوانیم در بازار فرش جهان دوباره برند ایرانی را احیا کنیم باید با شناسایی دقیق بازار جهانی به تولید متناسب با نیاز بازار اقدام کنیم و مشکلات عرضه فرش را هم باید در ایران برطرف کنیم تا فرش ایرانی بتواند مثل پسته و خاویار و زعفران نشانی ایرانی باشد در بازا‌ر‌های جهانی.

موسوی افزود:‌ انشاء الله پس از جام جهانی و بازگشت تیم ملی فوتبال ایران این فرش در مراسمی به فدراسیون فوتبال به عنوان نشانی از جام جهانی 2014 برزیل اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.