اراک/

ساخت درب های حرم حضرت عباس(ع) در ساوه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: پروژه ساخت یکی از درب های ورودی حرم مطهر حضرت عباس(ع) به نام باب الرأس در ساوه هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زند وکیلی افزود: این پروژه معنوی پس از پایان ساخت ضریح مطهر حضرت ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) توسط هنرمندان در استان مرکزی به شهرستان ساوه واگذار شد.

وی گفت : عملیات ساخت این درب به نام باب الرأس پس از پیگیری های مسوولان، از محرم سال گذشته به ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه واگذار شد و مردم ساوه و زرندیه به عشق اهل بیت(ع) میزبان این ودیعه الهی شدند.

زند وکیلی گفت: اسکلت چوبی این درب که چوب آن از سوی یک خیر و از کشور برمه وارد شده تامین شد و پس از پایان کار قلم زنی، هم اکنون این پروژه در مرحله گره چینی، معرق، میناکاری و خاتم کاری قرار دارد.

وی افزود : تاکنون تمام هزینه های ساخت این پروژه به همت کمک های مردمی تامین شده است و با کمک خیران و نذورات مردم محب اهل بیت(ع) شهرستان های ساوه و زرندیه تا دو ماه آینده این پروژه تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، از ابتدای شروع این پروژه تاکنون مقادیر قابل توجهی وجه نقد و طلا برای این امر از سوی مردم این شهرستان ها جمع آوری شده که این نشان از اوج عشق و ارادت آنان به خاندان اهل بیت(ع) دارد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات زرندیه نیز گفت: مردم این شهرستان تاکنون یک میلیارد و 550 میلیون ریال وجه نقد و 750 گرم طلا برای ساخت درب های ورودی حرم مطهر حضرت عباس(ع) اهدا کردند./س
 
برچسب ها: پیشرفت ، درب ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.