الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی عمارت عین الدوله

در هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: طرح الزام شهرداری تهران به تملک ، حفظ و بازسازی عمارت عین الدوله به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه هفتادو سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران علی رضا جاوید شهردار منطقه 4 و مشاور شهردار در امور شهری در خصوص بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تملک ، حفظ و بازسازی عمارت معروف عین الدوله این ملک را اصالتاً متعلق به خانواده هروی دانست و اظهار داشت: شهرداری تهران در اوایل دهه هفتاد توافقی با وراث این خانواده به انجام رسانده به طوری که در ازای بارگذاری و واگذاری تراکم 25 طبقه مسکونی در این ملک بخش عمارت تاریخی آن به شهرداری تهران واگذار شود.

وی با بیان اینکه مطابق این امر این ملک باید به دو قطعه شمالی و جنبی به مساحت 5000متر مربع تفکیک گردد افزود: بعد از صدور مجوز مسکونی 25 طبقه شهرداری تهران از احداث این ساختمان خودداری می‌نماید.

مشاور شهردار در امور شهرسازی و معماری با بیان اینکه بعد از واگذاری ملک به شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن بین شرکت و دعاوی مبنی بر صدور 25 طبقه مسکونی مسائلی مطرح افزود: رای قطعی قضایی مبنی بر لزوم صدور آن لازم است.

جاوید با تاکید بر اینکه احداث 25 طبقه مسکونی دراین منطقه مصلحت محله نیست تصریح کرد: شهرداری تهران باید این ملک را تملک کند تا موضوع آن به کلی برطرف گردد.

در ادامه احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در خصوص تملک عمارت تاریخی عین الدوله و احیای آن از سالهای گذشته اقدام شده اظهار داشت: مالکیت این ملک هم اکنون دراختیار شهرداری تهران و سازمان زیباسازی بوده که با توجه به بازسازیهای صورت پذیرفته در حال حاضر با کاربری فرهنگی – کشاورزی مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

وی با عنوان اینکه این مکان هم اکنون پروانه احداث ده طبقه مسکونی را دارد عملیات اجرایی و گود برداری آن درحال تحقق است.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت پذیرفته با میراث فرهنگی حداکثر طبقات این مکان باید8 طبقه باشد ضمن اینکه کاربری این مکان تنها باید به صورت S ،‌214 یعنی فعالیت اداری و تجاری در نظر گرفته شود و نه مسکونی.

در پایان با توجه به قرارگیری ملک مذکور در مجاورت عمارت عین الدوله به عنوان یک مکان با ارزش تاریخی وفرهنگی و مغایرت پروانه ساختمانی صادره با مفاد طرح تفضیلی شهر تهران قرار شد نسبت به اصلاح پروانه ساختمانی مذکور مطابق کاربری میزان واگذاری وپهنه اقدامات لازم صورت گیرد.

اعضای شهر در پایان با به تصویب رساندن این طرح خاطرنشان کردند: شهرداری تهران مکلف است در بررسی نقشه‌های معماری ملاحظات کارشناسی با بنای عین الدوله را نماید.

انتهای پیام/


برچسب ها: عمارت ، وارث ، دعاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار