بجنورد/

شناسایی 115 هزار دانش آموز استثنايي در كشور / تحصیل 75 هزار دانش آموز استثنايي در مراکز آموزشی

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ازشناسایی 115 هزار دانش آموز استثنايي در كشور خبر داد.



به گزارش خبرنگار با شگاه خبرنگاران بجنورد، نامدار عبدالهيان در نشستی خبری با بیان این که در سال تحصیلی گذشته 75 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی کشور تحصیل می کنند، گفت: در كشور طرحي تحت عنوان طرح تلفيقي فراگير به منظور عدالت آموزشي براي دانش آموزان استثنایی در حال اجرا است كه از مجموع دانش آموزان استثنايي كشور 35 هزار نفرزیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی گفت: دانش آموزان كم توان ذهني مشمول اين طرح نخواهند بود.

عبدالهیان با اشاره به اينكه امروزه در دنيا سن تقويمي دانش آموزان برای ورود به مدرسه كفايت نمي كند و آمادگي ذهني براي ورود به مدرسه ملاک است ، اظهارداشت: طرح سنجش تحصيلي آمادگي جسماني بدو ورود به مدارس از اول خردادماه جاري آغاز تا شهریورادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می شود یک میلیون و 250 هزار نفر از مسیر غربالگری عبور کنند.

به گفته وی در این طرح هفت هزار پرسنل در 900 شهر، 20 هزار روستا و هزار و 66 پايگاه دارند.

به گفته ی عبداللهیان اين طرح بزرگترين طرح غربالگري كشور است، كه با حداقل هزينه دريافتي از والدين انجام مي شود.

وي همچنين از اجراي طرحي تحت عنوان طرح خودكفايي فرشتگان زميني كه مختص دانش آموزان استثنايي است خبر داد و افزود: اين طرح در حال مطالعه است و خراسان شمالي به عنوان استان پايلوت اين طرح در كشور انتخاب شده است.

اين مسئول همچنين از برگزاري دو جشنواره كشوري فرهنگي و هنري و تربيت بدنی دانش آموزان استثنايي با هدف استعداديابي دانش آموزان استثنايي خبر داد.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور برای کلنگ زنی آموزشگاه 24 کلاسه و 4 کلاسه ی استثنایی به خراسان شمالی سفر کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.