رییس مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران خبر داد

بررسي عناوين پايان‌نامه‌ها در "ايرانداک" براي جلوگيري از موضوعات تکراري

ايرانداك با بررسي بيش از 12 هزار عنوان پايان‌نامه‌ در سال 1392، از انجام پايان‌نامه تكراري جلوگيري نمود.

درودی رییس مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک ) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت :در سال 92، بيش از 12 هزار نامه ارسالي به پژوهشگاه از سوي دانشگاه‌هاي كشور، براي درخواست پيشينه پيشنهاده پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي مورد بررسي قرار گرفت و بدين ترتيب از نگارش پايان‌نامه تكراري جلوگيري به عمل آمد. 

وی افزود:از سال 1387 تاكنون، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران گزارش پيشينه پيشنهاده پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي را براي جلوگيري از انجام پايان‌نامه‌هاي تکراري و يا مشابه در اختيار دانشگاه‌هاي متقاضي قرار مي‌دهد. 

درودی تصریح کرد :دانشگاه‌هاي كشور با ارسال نامه‌اي درخواست خود را جهت بررسي عناوين پايان‌نامه‌ها براي جلوگيري از انجام پايان‌نامه‌هاي تكراري به پژوهشگاه ارسال كرده و پژوهشگاه با بررسي منابع موجود در پايگاه اطلاعاتي پايان‌نامه/رساله ها با بيش از 280 هزار پايان‌نامه، عناوين مشابه را در اختيار دانشگاه درخواست‌كننده قرار مي دهد. 

وی اظهار داشت :پژوهشگاه در سال 1387، مجموعا به هزار و 836 درخواست پيشينه عناوين كه توسط دانشگاه ارسال شده بود، پاسخ داد كه اين رقم در سال 1392 به بيش از 12 هزار پاسخ رسيد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.