طی دیدار امام جمعه اصفهان با مدیران و اساتید پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی؛

تقویت بخش خصوصی در توسعه پژوهشی و علمی کشور ضروری است

تقویت بخش خصوصی به منظور توسعه پژوهش، تحقیق و علم و دانش در کشور ضروری است و همه باید از رویکرد پژوهش محوری در دستگاهها حمایت کنند.

امیر محمود زاده رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی (شاخص پژوه )در گفتگو با 
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران طی دیدار آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی (شاخص پژوه )ضمن تحسین از اقدامات پژوهشی و علمی انجام شده در این مرکز علمی گفت: متاسفانه دولت در حوزه پژوهش ناتوان است و در آموزش و پرورش نیز آنطور که ضروری به نظر می‌رسد اهتمام ویژه به پژوهش نمی‌شود و امیدواریم با ورود بخش خصوصی به حوزه پژوهش و تحقیق، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شود. 

وی برخی تغییر و تحولات در حوزه‌های علمی متناسب با تغییر دولت را مورد نکوهش قرار داد و افزود: مدیران منصوب شده جدید باید دنباله رو سیاست‌های کلی نظام باشند و ضمن احترام به روسای قبلی، تلاش خود را به منظور رفع موانع و مشکلات و پیگیری امور به کار گیرند. 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون نظام جمهوری اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار داشت: ما خوشبختانه در نظام اسلامی در جایگاه خوبی قرار داریم، ولی متاسفانه در تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند ضعیف بوده‌ایم و امیدوارم هم در تربیت نیروی انسانی موفق‌تر باشیم و قدر نیروهای فعال و توانمند  و خلاق کشور که جز نخبگان را بیشتر بدانیم. 

وی فعالیتهای پژوهشی را از جنس فعالیت‌های غیر درآمدزا عنوان کرد و افزود: فعالیت در عرصه پژوهش و تحقیق مستلزم علاقه به علم و دانش است و یقینا برای بهبود زندگی در جامعه مفید است. 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد تغافل در برخی امور زندگی و رفتارهای دیگران در قبال خود را  مسئله‌ای مهم برای تقویت اراده و بزرگ شدن روح دانست و گفت: در برخی اوقات انسان باید خودش را به تغافل بزند، به عنوان مثال در زندگی زناشویی در بسیاری از اوقات ضروری است زن و شوهرها نسبت به برخی رفتارهای طرف مقابلشان خود را به تغافل بزنند که این تغافل به گذشت و صبر تعبیر می‌شود که در اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است و در روایات نیز آمده است که هرکس در زندگی تغافل نکند، عیش زندگی‌اش منقص می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار