مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد

ترویج نماز با استفاده از ابزار هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر ترویج فریضه نماز با استفاده از برنامه‌های هنری تاکید کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مسئول ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در نشستی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، عملکرد ستاد اقامه نماز این اداره‌کل و مسائل مربوط به اقامه نماز را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این نشست سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سخنانی در خصوص اهمیت نماز اظهار داشت: اگر بخواهیم اثری ماندگار شود باید از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم.
وی افزود: به همین منظور در خصوص نماز و ترویج این فریضه نیز برنامه‌های هنری در حال اجرا داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: موضوع نماز اول وقت در هسته مرکزی شهر در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و قرار است در اتاق فکر نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: در بحث صدور مجوز تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی تأکید شود که موضوع نماز در فیلم‌ها پررنگ‌تر نمایش داده شود.
سید مرتضی اسماعیلی‌طبا عنوان کرد: تشکیل جلسه با ستاد اقامه نماز استان و مسئول دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اطراف حرم در خصوص نماز جماعت اول وقت از برنامه‌های دیگر این اداره کل پیرامون ترویج این فریضه بوده است.
در ابتدای این نشست، حسین نیازمند مدیر روابط عمومی اداره کل، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته عنوان کرد: توزیع بسته آموزش شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در بین کارکنان، قرعه کشی مسابقه کتابخوانی چشمه سار معرفت بعد از نماز جماعت و اهداء جوایز، نصب انواع پلاکارد پیرامون نماز در اداره کل و مجموعه‌های تابعه و همچنین ارسال انواع پیام توسط حجت الاسلام رئیسی، رئیس ستاد اقامه نماز این اداره کل، از طریق سامانه پیام رسانی به کارکنان درخصوص اهمیت نماز اول وقت از جمله فعالیت‌های این واحد بوده است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هم در این جلسه اظهار داشت: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، بزرگ‌ترین رویداد سینمایی است که سه دوره از آن برگزار شده و دوره چهارم آن در سال 91 برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هفته کتاب سه عنوان از 23 عنوان کتاب منتخب، در موضوع نماز بوده است، به دیگر فعالیت‌ها پیرامون نماز اشاره کرد و گفت: همکاری با معاونت پرورشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای اهدای کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی در خصوص نماز، برگزاری نماز جماعت در حاشیه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و در بعضی موارد شروع مراسم همراه با نماز جماعت و همچنین همکاری با مؤسسات فرهنگی اطراف حرم که در خصوص نماز فعال هستند از برنامه‌های این معاونت است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.