گروه تروریستی بعثی، به دنبال تکه تکه کردن عراق

گروه تروریستی موسوم به "داعش"، طرحی سیاسی برای تقسیم عراق فراروی خود قرار داد که هرچند در برخی مناطق موفق شده است، ولی در نهایت به شکست آن، منجر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از عين للانباء، گروه موسوم به "داعش،" سازمانی تروریستی، تفرقه افکن و وهابی متوحشی است که عده ای جانی سنگدل به رهبری قاتلی حرفه ای را شامل می شود. طرحی سیاسی برای تقسیم عراق فراروی خود قراداد که هرچند در برخی مناطق موفق شده است، ولی در نهایت به شکست آن، منجر خواهد شد؛ علی رغم اینکه داعش، نماینده ی اهل سنت نیست، ولی محدودهی جغرافیایی و عملیاتی خود را به این طائفه، محدود کرده است.

این پایگاه نوشت: در حالیکه گمان می رود این گروه تروریستی به حمایت از اهل سنت می پردازد، جنگی خانمان برانداز را علیه شیعه و سنی، آغاز کرده است.

به دلیل فرقه گرایی و تعصب مذهبی ای که داعش دنبال می کند، امکان ندارد که حکومت او فراتر از مناطق سنی نشین را در برگیرد، چراکه سیطره ی او بر دیگر مناطق، نابودی  کامل فرقه‌ای را می طلبد و در تاریخ سراغ نداریم که گروهک کوچکی، هر قدر هم که جنایت کند، توانسته باشد ملتی را نابود سازد.

بنابراین، داعش دوگزینه بیشتر پیش رو ندارد،: یا به شکست و عدم توانایی خود اقرار کند و یا به همان مناطق سنی نشین که با کمک ترکیه، قطر و عربستان در اختیار گرفته اکتفا نماید.

این گزارش در پایان می‌نویسد: در این شرایط، مردم عراق به دو گروه تقسیم می شوند: اول آنهایی که خواستار وحدت ملی هستند و دوم آنهایی که به جدایی تمایل دارند؛  بنابراین، آنهایی که خواستار وحدت ملی هستند، باید با یکدیگر متحد شوند و با تلاش بیشتر، به مقابله با طرح تقسیم عراق که "داعش" پرچم دار آن است، بپردازند.


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار