بريتيش پتروليوم:

"کشورهای نوظهور" سال گذشته موتور تقاضای جهانی انرژی بودند

بر اساس تحقيق بريتيش پتروليوم،تقاضاي جهاني انرژي سال 2013 شدت يافت اما رشد اقتصادي به سبب ضعف اقتصاد جهاني به 2.3 درصد رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بريتيش پتروليوم شرکت بزرگ نفتي انگليسي در تحقيق سالانه خود در باره انرژي تاکيد کرد: تقاضاي جهاني انرژي سال 2013 شدت يافت اما رشد اقتصادي به سبب ضعف اقتصاد جهاني به 2.3 درصد رسيد که اندکي پايين‌تر از ميانگين تاريخي آن است که در سطح 2.5 درصد تعيين شده است و رشد اقتصاد جهاني در عين حال در سال 2012 ، 1.8درصد بود.
 
در ميان مهم‌ترين گرايش‌ها، مصرف انرژي کشورهاي نوظهور در عين حال به سبب کندي اقتصاد چين به 1.3 درصد کاهش يافت و به موازات آن، مصرف انرژي در کشورهاي عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي 1.2 افزايش يافت اما اين مسئله منحصرا ناشي از افزايش 2.9 درصدي مصرف در آمريکا است. افزايش مصرف انرژي در آمريکا کاهش 3.6 در اتحاديه اروپا و ژاپن را جبران مي کند.
 
بريتيش پتروليوم تاکيد مي‌کند اما با وجود اين کاهش فاصله بين کشورهاي نوظهور و توسعه يافته، اقتصادهاي نوظهور همچنان به برتري رشد تقاضاي جهاني انرژي ادامه مي‌دهند.
 
در زمينه توليد، اين تحقيق تاکيد مي‌کند افزايش توليد نفت در آمريکا به سبب سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده در استخراج ميدان‌هاي نفت و گاز شيست و ديگر ميدان‌هاي انرژي‌هاي نامتعارف که مستلزم کاربرد شکافت هيدروليکي است، کاهش توليد نفت ليبي را که علت آن افزايش خشونت‌ها در اين کشور است جبران کرده است.
 
"باب دادلي" رئيس شرکت "بي پي" توضيح داد: افزايش مداوم توليد در برخي از کشورها اختلالات توليدي را که در سال 2013 مشاهده شده جبران کرده است و اين مسئله اهميت عرضه‌کنندگان جديد را با دسترسي به ميدان‌هاي جديد و با تشويق سرمايه‌گذاري‌ها و اجراي فن‌آوري‌هاي جديد در سطح جهاني نشان مي‌دهد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار