دیدگاه کارشناسان داوری در خصوص قضاوت مازیچ صربستانی

قضاوت بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین بر عهده مازیچ صربستانی بود که متأسفانه این داور اشتباهاتی در این بازی مرتکب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اشتباهات مازیچ صربستانی در بازی تیم ملی مقابل آرژانتین بهانه‌ای شد تا نظرات کارشناسان داوری را در این خصوص جویا شویم.

**نصیرزاده: داور نشان داد که شلخته است/ رفتار فیفا در مورد داوران قابل پیش بینی نیست

کارشناس داوری در خصوص قضاوت داور بازی تیم ملی مقابل آرژانتین گفت: داور مسابقه مهمترین تصمیم که همان پنالتی به نفع تیم ملی ما بود را نگرفت.

هوشنگ نصیرزاده در ادامه بیان کرد: به هر حال خطا روی دژاگه در محوطه جریمه در دقیقه 54 پنالتی بود که داور آن را نگرفت، داور با نگرفتن این پنالتی نشان داد که یک داور درجه 2 فوتبال است.

نصیرزاده تصریح کرد: در دقایق 18 و 74 دو بار توپ به داور اصابت کرد تا این داور ثابت کند شلخته است و در جایگیری مرتکب اشتباه می‌شود.

وی بیان کرد:‌ آگرو پرچم گوشه زمین را از جا در‌ آورد و داور باید به این بازیکن کارت می‌داد که این کار را نکرد. همچنین داور هر دو اخطاری که به بازیکنان ما داد درست بود.

کارشناس داوری در خصوص احتمال بازی ندادن به داور بازی گفت: احتمال اینکه فیفا به این داور دیگر باز ندهد زیاد است اما رفتار فیفا قابل پیش بینی نیست.

نصیرزاده تصریح کرد: اگر چنانچه شرایط ایران و نیجریه با هم برابر باشد بعد از امتیاز تفاضل گل، سپس گل‌های زده بیشتر مدنظر قرار می‌گیرد و بعد از آن بین تیم‌ها قرعه کشی انجام می‌شود.

**خسروی: داور صربستانی به نفع آرژانتین سوت می‌زد

کارشناس داوری در خصوصی قضاوت داور بازی تیم ملی مقابل آرژانتین گفت: متأسفانه داور این بازی یک پنالتی به نفع ما نگرفت همچنین به راحتی به ما اخطار داد اما به آرژانتینی‌ها هیچ اخطاری نداد.

علی خسروی در ادامه بیان کرد:‌ داور صربستانی در جایگیری و جابه جایی در زمین هم چند اشتباه انجام داد.

خسروی درباره وضعیت داور صربستانی در ادامه بازی‌ها تصریح کرد: این موضوع در دور یک شانزدهم بازی‌ها مشخص می‌شود که فیفا به این داور دوباره بازی می‌دهد یا نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال داور صربستانی در گرفتن خطاها سخت‌گیری می‌کرد و بیشتر خطاهای ما را می‌گرفت و به آرژانتینی‌ها کارت کمتری داد.

**مرادی: پنالتی ایران مسلم بود/ اشتباه داوران در جام جهانی تلنگری به فیفا است

کارشناس داوری کشورمان گفت: داور دیشب پنالتی صد در صد ایران را نگرفت و بدون شک در ارزشیابی وی در فیفا مؤثر خواهد بود.

مسعود مرادی با اشاره به بازی تماشایی ایران مقابل آرژانتین در خصوص اشتباهات داور مسابقه اعلام کرد: ملی‌پوشان کشورمان از نظر من زیبا ترین بازی خود در طول تاریخ فوتبال را مقابل آرژانتین به نمایش گذاشتند متأسفم که در این شب رویایی اشتباهات داوری دامن‌گیر تیم ما شد.

وی ادامه داد:‌ ضربه‌ای که مدافع حریف روی دژاگه انجام داد پنالتی صددرصد واضح و مسلم بود که به دلیل جایگیری بد علی رغم فاصله مناسب از چشم داور دور ماند.

مرادی تأکید کرد: اعتقادم بر این است که این موضوع چیزی از شایستگی تیم کشورمان کم نمی کند، ما یکی از بهترین بازی‌های خود را در بالاترین سطح مسابقات به نمایش گذاشتیم علاقه مندان به فوتبال از عملکرد بازیکنان ما رضایت کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری از ابتدای مسابقات جام جهانی متأسفانه کم نبوده و این موضوع تلنگری برای فیفا است که علی رغم امکانات جدید تکنولوژی باز هم نتوانسته داوران خود را کنترل کند، اینکه داور انسان است و در قضاوت اشتباهاتی رخ می دهد تا حدودی طبیعی است اما داور بازی دیشب ایران جایگیری مناسبی نداشت و در بیشتر مواقع در مسیر توسعه و بازیکن قرار می‌گرفت و جهت آنها را تغییر می‌داد که این برای یک داور در سطح بین المللی هرگز پسندیده نیست و بدون شک در ارزیابی وی در فیفا تأثیر خواهد گذاشت.

**فنایی: مازیچ پنالتی مسلم را نادیده گرفت

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت:‌ خطای مدافع آرژانتین روی دژاگه در محوطه جریمه پنالتی بود.

محمد فنایی گفت: مازیچ داور صرب دیدار ایران و آرژانتین، قضاوت خوبی برای این بازی نداشت و در مهمترین صحنه که زابالتا مدافع تیم ملی آرژانتین خطایی روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه انجام داده زابالتا پاس اشکان را مورد هدف قرار داد و پنالتی مسلم را داور برای ما نگرفت.

وی در مورد قضاوت یک داور صرب برای بازی ایران و آرژانتین را این گونه توصیف کرد: زمانی دو تیم از قاره‌های مختلف با هم بازی دارند یک داور از یک قاره دیگر دیدار را قضاوت می‌کند ولی انتخاب مازیچ داور صرب برای دیدار ایران و آرژانتین کمی تعجب آور بود چون بوسنی در گروه f قرارداد و صربستان و بوسنی نزدیکی زیادی با یکدیگر دارند.

کارشناس داوری فوتبال  کشورمان ادامه داد:‌ یک داور برای نشان دادن اعتبار خود به بهترین شکل تلاش می کند تا از آبروی خود و کشورش دفاع کند ولی در مجموع مازیچ قضاوت خیلی ضعیفی را به نمایش گذاشت.

فنایی در مورد احتمال برتری یک بر صفر ایران مقابل بوسنی و پیروزی یک بر صفر آرژانتین مقابل نیجریه در پایان بازی‌های سوم گروه f تصریح کرد: در این شرایط تمام معادلات تیم‌های نیجریه و ایران برابر می شود و تیم دوم گروه f را با پرتاب سکه تعیین می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در بازی‌های جام جهانی به خاطر فشردگی رقابت‌ها اگر برق ورزشگاه قطع شود و این مشکل برطرف نشود، تیم برنده به قید قرعه و پرتاب سکه تعیین خواهد شد.

فنایی خاطرنشان کرد: به هر حال مأموریت این داور در جام جهانی با اشتباهاتی که در این بازی داشت تمام شد و فیفا دیگر بازی به وی نمی‌دهد.



برچسب ها: داوری ، نیجریه ، مأموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۶:۰۳ ۰۳ تير ۱۳۹۳
یه جشن بزرگ رو از ایرانی ها گرفت .......
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۴:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۳
سلام به همه ی دوستان عزیزم بنا بر تصمیم فیفا داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین آقای ميلوراد مازيچ از لیست داواران در جام جهانی 2014 خط زده شد به امید صعود تیم ایران موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۲۰:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۳
امیدوارم ایران صعود کند

و مطمئنم که صعود می کند :)

یا علی
Iran (Islamic Republic of)
سعید رشیدی
۱۴:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۳
واقعا در این بازی حق ایران ضایع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۳
به نظرم داور از روی عمد به ایران ستم کرد
آخرین اخبار