کودکان، بازیچه دست تروریست‌ها در میادین جنگ

دیده بان حقوق بشر با اشاره به این‌که تروریست‌های مورد حمایت خارج از کودکان برای جنگ در میادین رزم در سوریه استفاده می‌کنند، به این شبه نظامیان و هوادارانشان در خارج هشدار داد این اقدام می‌تواند "جنایت جنگی" تلقی شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دیده بان حقوق بشر با اشاره به این‌که گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت خارج از کودکان برای جنگ در میادین رزم استفاده می‌کنند، به این شبه نظامیان و هوادارانشان در خارج هشدار داد این اقدام می‌تواند "
این سازمان حقوق بشر (۲ تیر، ۲۳ ژوئن) در گزارشی اعلام کرد شبه نظامیان از کودکانی که  تنها ۱۵ سال دارند در میادین جنگ استفاده می‌کنند. این سازمان افزود برخی از این گروه‌های شبه نظامی این نوجوانان را "تحت پوشش آموزش رایگان " استخدام می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر با ۲۵ تن از این کودکان سرباز که برای گروه به اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش)، ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، "جبهه اسلامی" و نیروهای کرد جنگیده‌اند، مصاحبه کرده است.

این کودکان می‌گویند آن‌ها در میادین جنگ، پست‌های دیده بانی، جاسوسی، تک تیراندازی و حمل تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم شرکت داشته‌اند. بسیای از این کودکان می‌گویند در پیروی از خانواده و دوستانشان به این گروه‌های شبه نظامی ملحق شده‌اند. این درحالی است که برخی دیگر می‌گویند آن‌ها پس از حضور دراعتراضات ضد دولتی استخدام شدند.

شمار دقیق کودکانی که به همراه گروه‌های شبه نظامی در سوریه می‌جنگند مشخص نیست. یک سازمان مخالف مورد حمایت خارج، مرکز مستندات موارد نقض حقوق بشر می‌گوید از سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی ۱۹۴ کودک غیرنظامی در این مناقشه کشته شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر همچنین از هواداران خارجی این گروه‌های شبه‌نظامی خواست تا پایان دادن به استخدام کودکان را خواستار شوند. دیده بان حقوق بشر افزود: "هر کسی که بودجه برای اعزام کودکان به جنگ را فراهم می آورد  می تواند در این جنایت جنگی همدست  تلقی شود."

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت های مرگبار بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۱:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۳
داعش باید از بین برود
آخرین اخبار