عضو هیئت مدیره انجمن نظام مهندسی خوزستان:

مهارت آموزی شرط اساسی استخدام در صنعت "ساخت‌وساز"

چنانچه کارگران مهارت انجام کار نداشته باشند سرمایه‌های مردم در حوزه ساخت‌وساز به هدر می‌رود بنابراین مهارت‌آموزی از شروط اساسی در صنعت ساختمان است.

مرادعلی واهبی عضو انجمن هیئت مدیره سازمان نظام مهندس استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آموزش کارگران جزء وظایف وزارت کار و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد افزود: با توجه به ساخت‌وسازهای میلیونی در کشور آموزش کارگران و اخذ گواهی‌نامه کارگری در حین انجام فعالیت لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با همکاری و برنامه‌ریزی همه‌جانبه با سازمان فنی و حرفه‌ای توانست اخذ گواهی‌نامه معتبر و مهارت‌آموزی کارگران ساختمانی را اجباری کند.

واهبی خاطرنشان کرد: این مهارت می‌تواند باعث ارتقاء کیفیت در ساخت‌وساز شود و بسیاری از استان‌ها می‌توانند این مهم را گسترش دهند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تصریح  کرد: موفقیت کشورمان در گرو یکپارچه‌سازی نظام ساخت‌وساز و ساماندهی کارگران خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: با تفکیک کارگران و آموزش مهارت‌های لازم مالکان می‌توانند نیروهای خود را از بین واجدین شرایطی که تأیید سازمان فنی وحرفه‌ای را دریافت کرده‌اند انتخاب کنند و این امر تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت و عمر ساختمان‌سازی خواهد داشت.

واهبی یادآور شد: با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان و ضرورت توجه به آموزش کارگران اخذ گواهی‌نامه و تأیید صلاحیت در مهارت‌آموزی باید در تمامی استان‌ها اجرایی شود که متأسفانه این امر تاکنون به طور کلی تحقق نیافته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار