بيرجند/

افتخارآفرینی دانشجویان بیرجند در المپیاد علمی دانشجویی کشور

دانشجویان دانشگاه بیرجند درنخستین مرحله نوزدهمین المپیاد غیر متمرکز و متمرکز علمی دانشجویی کشور با کسب رتبه‌های یکم تا پنجم در رشته‌های مختلف افتخار آفریدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس دانشگاه بیرجند با بیان این مطلب افزود: تعداد 44 نفر از دانشجویان ممتاز این دانشگاه در رشته‌های مکانیک، آمار، علوم تربیتی، زراعت، عمران، ریاضی، کامپیوتر، حقوق، برق و شیمی در نوزدهمین المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی کشور افتخار آفریدند

خلیلی تصریح کرد: این دانشجویان در قطب سه دانشگاهی شرکت کردند و تعداد 10 نفر با رتبه‌های یکم تا پنجم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی خاطر نشان کرد: در این رقابت‌ها در بخش مسابقات غیر متمرکز در سطح قطب سه دانشگاه‌های کشور، عصمت عطایی، مریم نظری و حسین فلاحی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه برجند رتبه‌های یکم تا سوم را کسب کردند.

خلیلی افزود: در رشته ریاضی مجتبی ترابی رتبه نخست، محمد دوک تراش رتبه دوم و محمدعلی پارسا رتبه چهارم را به دست آور.

وی در ادامه یادآور شد: در رشته مهندسی کشاورزی گرایش زراعت نیز سکینه سوختانلو حائز رئبه نخست شد و راضیه سیروسی در رشته آمار رتبه دوم، سید مهدی صداقت و محسن برات پور در رشته برق به ترتیب رتبه‌های سوم و پنجم را کسب کردند. رئیس دانشگاه بیرجند گفت: محمد رضایی چرمهینی نیز رتبه دوم آزمون سراسری کارشناسی ارشد از طریق المپیاد متمرکز به مرحله نهایی المپیاد راه یافت.

خلیلی با اشاره به اینکه مرحله نهایی المپیاد دانشجویی در روزهای 16 و 17 مرداد ماه 1393 در تهران برگزار خواهد شد افزود: المپیاد علمی دانشجویی در 17 رشته و به دو روش متمرکز و غیرمتمرکز برگزار می‌شود..

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان سال سوم و چهارم مقطع کارشناسی می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

خلیلی اظهار کرد: روش متمرکز این المپیاد از طریق شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و روش غیر متمرکز با رقابت برگزیدگان دانشگاه‌ها در هشت قطب دانشگاهی کشور صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین گفت : قطب سه دانشگاهی شامل 14 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از قبیل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه سمنان، دانشگاه شاهرود، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه بیرجند استب/.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.