تحصیلات در خانواده باید زمینه‌های پیشرفت و اخلاق را فراهم کند

یک جامعه شناس عنوان کرد: افزایش تحصیلات در بین اعضای خانواده باید زمینه‌های پیشرفت اخلاقی وانسانیت و انسان‌سازی را فراهم کند.

 
جعفر بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت: علم اگر باورهای اخلاقی را فراهم نکند مانند تیغی است که به جای رفاه و پیشرفت، ضلالت و بیچارگی را به همراه دارد.

وی با اشاره به این که پدر و مادرها نباید به تحصیلات دانشگاهی فرزندان خود دل‌خوش کنند ادامه داد: برخی از علوم تدریس شده در مراکز دانشگاهی مشکل‌ساز و مضر است چرا که اگر علم با اخلاق و تزکیه همراه نباشد، فایده‌ای ندارد.

این آسیب‌شناس مسائل اجتماعی تاکید کرد: علوم آموخته شده در مراکز دانشگاهی باید هدف‌دار و انسان‌سازباشد در حالی که ماهیت علوم غربی بر بی‌دینی و اومانیسم بنا نهاده شده است.

جعفر بای در ادامه تصریح کرد: علوم غربی با رنسانس و با دهن‌کجی به کلیسا خود را به جامعه معرفی کرده است و انسان محوری را به جای خدامحوری تحمیل کرده است.

وی افزود: در اومانیسم، انسان مورد توجه است و تمام علوم غربی بر این پایه و اساس بنیان نهاده شده است در نتیجه این علوم تولید فتنه می‌کندو مشکل ساز است.

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: همیشه افزایش سطح تحصیلات در خانواده مفید نیست چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌های زندگی ممکن است سطح اخلاق و فرهنگ را در خانواده کاهش دهد.

انتهاي پيام /
برچسب ها: کتاب ، تحصیلات ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار