از سوی ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش انجام شد

نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروند قایق دزدان دریایی

ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش حمله سنگین دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی را در دریای سرخ ناکام گذاشت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، 8 فروند قایق مسلح دزدان دریایی، یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.
 
بنابراین گزارش، ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش و تکاوران این نیرو با اجرای آتش پرحجم مانع از تعرض دزدان دریایی به نفتکش ایرانی شده و دزدان دریایی را متواری کردند.
 
پیش از این فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور مستمر و مداوم ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های آزاد و بین‌المللی بویژه در محدوده خلیج عدن و دریایی سرخ را موجب ایجاد امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی کشورمان در این آبراه‌ها دانسته و تضمین کننده سلامت اقتصاد ملی در دور دست‌ها عنوان کرده بود.
 
ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو بوشهر اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اسکله منطقه یکم این نیرو را به قصد آبهای آزاد و بین‌المللی ترک کردند که در طول اجرای مأموریت ضمن پهلوگیری در بندر سودان توانستند برای نخستین بار با عبور از خط استوا در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضور یابند. همچنین این ناوگروه در حال حاضر مشغول انجام مأموریت اسکورت کشتی‌های تجاری و برقراری امنیت دریایی در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۳
بنازم به قدرتت ایران اسلامی ...

خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۳
آفرین بر دریا دلان نیروی دریائی جمهوری اسلامی ایران ، حافظ منافع ملی .
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۲:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۳
دررررررررررررررررررررود بر دریا دلان ارتش جمهوری اسلامی ایران خسته نباشید دلاوران
آخرین اخبار