شهرکرد/

تدوین بیش از ۲۰ سند راهبردی پدافند در کشور

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، در سفر به شهرکرد در جمع اعضای شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، از تدوین بیش از ۲۰ سند راهبردی پدافند در کشور خبر داد.

سردار غلامعلی حیدری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، به ویژه شهید مظلوم بهشتی و شهید این استان رحمن استکی، به تشریح پدافند و ضرورت توجه به آن از منظر مقام معظم  رهبری پرداخت.
وی، با تعریف اصطلاحات پدافند گفت: پدافند عامل دفاع مسلحانه در برابر تهدیدات است در حالی که پدافند غیرعامل دفاع غیر مسلحانه در برابر تهدیدات بسیار فراگیر که منحصر به عرصه‌ای خاص نیست قلمداد می‌شود .
سردار حیدری افزود: هم اکنون 30 کشور از ساختار پدافند سایبری برخوردار هستند و دنیا به صورت جدی به بحث پدافند توجه دارد و پرداختن به آن تنها مختص کشور ایران نیست .
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، از تدوین بیش از 20 سند راهبردی پدافند در کشور خبر داد و بر لزوم استفاده از پدافند در طرح های آینده توسعه‌ای کشور تاکید کرد.
سردار حیدری، تاکید کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، تمام تاسیسات با اولویت بندی در راستای استحکام بخشی در برابر تهدیدات باید از طرح جامع پدافند برخوردار شوند .
وی، نهادینه شدن فرهنگ پدافند در کشور را ضرورتی برای مصون سازی کشور دانست و افزود: مستحکم سازی درونی و وحدت و همبستگی به عنوان یکی از راهبردهای پدافند از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید از سوی مسئولان با اهتمام ویژه دنبال شود .
در این نشست با حکمی از سوی سرلشگر بسیجی دکتر سیدحسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور؛ قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی این استان منصوب شد./س
برچسب ها: تدوین ، راهبرد ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.