ضربات مهلک ارتش عراق به تروریست‌ها در استان الانبار

ارتش عراق در پیشروی خود به شمال این کشور، ضربات مهلکی به تروریست های داعش وارد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، ارتش عراق در پیشروی خود به شمال این کشور، ضربات مهلکی به تروریست های داعش وارد کرده است. 

نیروی هوایی ارتش عراق، مخفیگاه ها و خودروهای تروریست های داعش در استان الانبار را بمباران کرد. یک پایگاه عملیاتی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در این استان نیز نابود شد. نظامیان دولتی عراق همچنین شبکه تروریستی داعش را در حومه غرب بغداد متلاشی کردند. بنا به اعلام منابع خبری عراق، گروه تروریستی داعش برای حملات تروریستی در ماه رمضان برنامه ریزی کرده بود. 

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب و قبایل سنی هوادار دولت این کشور موفق شدند دوباره شهر تکریت را از نیروهای داعش پس بگیرند. در این عملیات، ده ها نفر از نیروهای تفکیری از جمله فرمانده آنها در شهر تکریت کشته شدند.

" قاسم عطا" سخنگوی ارتش عراق گفت: " نیروی هوایی ارتش عراق بر اساس نقشه سازماندهی شده خود چندین پایگاه داعش را هدف قرار داد. ما همچنین ده ها ستیزه جو را کشته و شماری از خودروهای آنها در سامرا را نابود کردیم".
 
ارتش عراق اعلام کرد جنگجویان تفکیری داعش از شهر تکریت گریخته اند. همچنین در عملیات ارتش عراق در مناطق دجله و استان الانبار نیز لطمات سنگینی به تروریست ها وارد شد. 

"سعد المطلبی"، عضو ائتلاف دولت قانون عراق می گوید: " در بخش هوانوردی، حملات و پشتیبانی هوایی، کاستی هایی وجود داشت. نیروهای ارتش عراق یک هفته است که آماده شده و در سامرا گردآمده اند تا پیشروی به سمت شمال، ابتدا شهر تکریت و بعد موصل را آغاز کنند. بدیهی است که مشکل بزرگ ما، پوشش هوایی است. بدون پشتیبانی هوایی، امکان جنگ از موضع برابر با داعش وجود ندارد. همان طور که می دانید نیروهای داعش به خوبی سازماندهی و تجهیز شده اند. برخی دستگاه های اطلاعاتی در دنیا نیز از آنها پشتیبانی اطلاعاتی می کنند. کشورهایی هستند که از داعش، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کنند"
دستاوردهای ارتش عراق در شهر تکریت، بعد از چندین روز درگیری شدید با نیروهای داعش حاصل شد. اکنون با این موفقیت، زمینه پیشروی ارتش عراق به بیجی و موصل نیز فراهم شده است. ظاهراً بعد از چندین هفته درگیری بین نظامیان دولتی عراق و جنگجویان داعش، موازانه قدرت اکنون به سود ارتش عراق تغییر کرده است. با وجود این، نبردها تا زمان شکست کامل داعش ادامه خواهد یافت. 

در همین حال  پایگاه خبری شبکه العالمگزارش داد ، وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد، فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، 4 خودروی تروریست های داعش را منهدم کرد .

سایت شبکه "سومریه نیوز" به نقل از وزارت کشور عراق نوشت: همه سرنشینان این 4 خودرو در منطقه الخسفه در غرب استان الانبار، از پای در آمدند.

سرلشکر "رشید فلیح" فرمانده عملیات الانبار نیز روز شنبه از هلاکت 19 نفر از عناصر داعش در عملیات هوایی در شمال رمادی خبر داده بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار