با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

سیستم تولیدی صدا با یک‌چهارم قیمت مشابه خارجی در داخل ساخته شد

یک محقق ایرانی از ساخت سیستم تولیدی صدا با عنوان مانیتورینگ، برای نخستین بار در ایران با قیمت تمام شده یک چهارم مشابه خارجی و با حمایت ستاد توسعه فناوری میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرشاد فلاحی مدیرعامل شرکت آوا موج صنعت و محقق ایرانی گفت: کار تحقیقاتی ساخت سیستم مانیتورینگ یک سال و نیم با هزینه 15 میلیون تومان، به طول انجامید و این دستگاه در بازار، با هزینه 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد که اگر این سیستم از آلمان یا سوئیس به ایران وارد می‌شد، قیمت آن به 50 تا 60 میلیون تومان می‌رسید.
 
وی با اشاره به کار سیستم مانیتورینگ، اظهارکرد: این سیستم در مسیر رادیویی قرار دارد و فرامین، Level ها، تمام پروسه پخش صدا، اتفاقات و رخدادها را که کاربران به این سیستم ارائه کرده‌اند را ثبت می‌کند و همچنین این سیستم که شبیه جعبه سیاه است، تمام رخدادها را در حافظه داخلی خود ذخیره سازی می‌کند و می‌توان با رمز از طریق پورت شبکه وارد اینترنت شد.

این محقق ایرانی، درباره گستره کاربرد سیستم مانیتورینگ توضیح داد: این سیستم کاربردهای مدیریتی در اماکن برون مرزی به زبان‌های مختلف دارد. به طوری که این سیستم از خطراتی همچون در انتظار بودن کاربر در تولید صدا جلوگیری می‌کند. 

فلاحی در ادامه اظهار کرد: شرکت آوا موج صنعت که درسال 87 به منظور تولید و واردات محصولات تکنیکی فعالیت خود را شروع کرد، سیستم تولیدی صدا یا مانیتورینگ را راه اندازی کرد که در حال حاضر این سیستم در سازمان صدا و سیما و با فرستنده‌های پرقدرت در دشت قزوین، کمال‌آباد و گلدسته به صورت شبانه‌روزی قابل استفاده است. این فرستنده‌های قدرتمند، رتبه اول را در ایران دارند. 

طراح سیستم مانتیورینگ در ایران از انجام طراحی سیستم آنالایزر هوشمند خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت آنالایزر را در دست انجام داریم که تفاوت این دستگاه با سایر دستگاهها این است که صداهای ثابت را حفظ می کند در حالی که سایر دستگاه ها، صداهای متغیر را ضبط می کنند. 

وی ادامه داد: مهمترین کار این دستگاه کنترل کیفیت صداهای رادیویی و تلویزیونی بدون قطعی سیستم همزمان با پخش صدا است و این دستگاه، آنالیز کیفیت صداها را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که این سیستم با جدیدترین فناوری روز ساخته شده است.

شرکت آوا موج به عنوان یک شرکت دانش بنیان، برای ساخت محصولات خود از ستاد میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت مالی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار