پرز:آمریکا و اسراییل در فرسوده کردن سوریه اتفاق نظر دارند

رئیس سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت اسراییل و ایالات متحده آمریکا در ادامه دادن جنگ و فرسوده کردن سوریه اتفاق نظر دارند و این مسئله جز منافع دو طرف محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عاجل سوریه: شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی گفت: دیدگاه آمریکا درباره حوادث سوریه در چهارچوب منافع رژیم اسراییل با ایالات متحده آمریکا قرار می گیرد.

وی گفت: تضمین ادامه پیدا کردن درگیری در سوریه در طولانی ترین وقت ممکن، امکان فرسوده کردن تمام توان این کشور را فراهم خواهد کرد و این مسئله از طریق حمایت از سازمان های مسلح که علیه ارتش عربی سوریه در حال جنگ هستند میسر خواهد شد.

پرز باید کلمه "میانه رو" را اضاف می کرد تا در تناقض "جنگ علیه تروریسم" که پرچم آن را ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور در جریان اشغال عراق و افغانستان در آغاز همین قرن برافراشته اند،دچار نشود.

پرز ضمن حمایت از اقدام دولت اوباما برای اختصاص دادن 500 میلیون دلار به عنوان کمک برای "مخالفان میانه رو"، از کنگره آمریکا خواست تا این گونه کمک ها را در اسرع وقت تصویب کند.

از سوی دیگر برخی منابع آمریکایی در مجلس سنای به افکار عمومی اطمینان خاطر دادند که تل آویو آماده مداخله نظامی در اردن در صورت حمله داعش به این کشور است.این اظهارات به عنوان پاسخ کسانی که نگران حمایت آمریکا از شبه نظامیان مسلح هستند، بیان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار