کرمان/

پشم تولید شده در شهربابک ، مرغوب ترین پشم کشور

فرماندار شهربابک گفت: پشم تولید شده در شهربابک به خاطر شرایط اقلیمی و نوع نژاد گوسفندان از کیفیت بالایی برخوردار است و مرغوب ترین پشم کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد رضا شریفی به نقش عشایر شهرستان شهربابک در تولید مواد اولیه فرش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پشم تولید شده در شهربابک ، مرغوب ترین پشم کشور به شمار می رود.

وی به بیان ظرفیت های صنعت فرش در این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: فرش شهربابک یکی از بهترین و با کیفیت ترین فرشهای استان به شمار می رود که حرف زیادی برای گفتن دارد.

شریفی تصریح کرد: یکی از راههای کمک به صنعت فرش بافی در این شهرستان ، ایجاد صنایع تبدیلی مثل کارخانه ریسندگی و رنگرزی است که به کمک آنها می توان مواد اولیه فرش را به صورت مستقیم تهیه کرد.

وی یکی از راههای تولید ثروت و اشتغالزایی در شهرستان شهربابک را صنعت فرش بافی عنوان کرد و یادآور شد: اگر امروز در مسیر رونق و صادرات این صنعت گام برداریم ، کمک بزرگی به این هنر دیرین ایرانی ، اشتغال و درآمد خانوارها کرده ایم.

فرماندار شهربابک با بیان اینکه فرش بخشی از فرهنگ ماست ، گفت : باید در این زمینه جذابیت و سودآوری ایجاد کنیم تا بافنده با رغبت بیشتری دنبال این کار برود و این صنعت به فراموشی سپرده نشود.

شریفی یکی از مهمترین روشهای معرفی فرش شهربابک را تبلیغات دانست و افزود: می توان با ایجاد یک سایت تخصصی در این زمینه ، این هنر زیبای مردم شهربابک را به همه معرفی و زمینه بازار فروش آن را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایری در گذشته های نه چندان دور وابسته به صنعت فرش بافی بوده که امروزه بنا به دلایل گوناگونی این امر کاهش یافته است.

شریفی راه اندازی مجتمع های قالیبافی را در کمک به رشد این صنعت مهم عنوان و تأکید کرد: باید ارتباط تولید کنندگان فرش با خریداران و مصرف کنندگان قوی تر شود تا سود حاصل از فروش آن به جیب دلالان نرود./س


برچسب ها: پشم ، مرغوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.