عوامل تجردگرایی چیست؟

یک روانشناس گفت: ازدواج موقت و مشکلات اقتصادی از مهمترین عوامل افزایش تجردگرایی است.

 ربابه غفار تبریزی، روانشناس، درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هر فردی در زندگی علاقه مند به رسیدن کمال در تحصیلات و شغل می‌باشد که تداخل این امر با ازدواج به سختی امکان‌پذیر است.

وی افزود: به همین سبب با مشکل تجردگرایی روبرو هستیم که عواملی مانند تجمل‌گرایی، تورم مشکلات اقتصادی، ترس از طلاق و... نیز برآن داخل می‌زند.

تبریزی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل این امر ازدواج موقت است گفت: گرایش به ازدواج موقت به دلیل مهریه کم، راحت بودن و همچنین کم بودن مخارج مراسم و ... از دلایل تجردگرایی است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل، ترس از طلاق است، که می‌توان با مشاوره ازدواج و آموزش قوانین ارتباطی ومهارت‌های زندگی آن را کاهش داد.

این روانشناس گفت: در کودکانی که شاهد روابط خشن والدین یا دیکتاتوری بودن یک والد هستند رقبت کمتری به ازدواج دارند.

وی در خصوص تاثیر وجود بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی اذعان داشت: علاقه‌مندی به ازدواج زمانی افزایش پیدا می‌کند که پسران، امیدی برای ارتقا کیفیت زندگی خود داشته باشند. یعنی وقتی بعد از چندین سال کار کردن امیدی برای خرید خانه یا ماشین وجود نداشته باشد ترجیح می‌دهد که ازدواج نکند.

تبریزی در این باره افزود: با ایجاد تسهیلات اقتصادی، ایجاد شغل، وام‌های ازدواج و قرض‌الحسنه می‌توان به کاهش تجردگرایی کمک کرد.

این روانشناس در پایان بعد از دادن آمار مصونیت بیشتر در برابر بیماری‌ها افراد متأهل نسبت به افراد مجرد گفت: هر انسانی نیاز مبرمی به احساسات دارد و با دوستی وازدواج موقت چنین چیزی حاصل نمی‌شود و احساس تنهایی به مرور ایجاد اضطراب و افسردگی خواهد کرد و زمانی که به اوج خود می‌رسد به دلیل بالا رفتن سن، به جای انتخاب کردن باید انتخاب شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ازدواج ، تجرد ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار