زاهدان /

وزش بادهای مونسون نوید بخش فرصتی برای سفر خوش اکوتوریست‌ها به چابهار

وزش بادهای مونسون در چابهار نوید خوش برای علاقه‌مندان به طبیعت و اکوتوریست‌های حرفه‌ای است تا برای سفر به منطقه آزاد چابهار برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، در حالی که سازمان هواشناسی گرمای شدید و ماندگاری آن را پیش‌بینی کرده و بیشتر مناطق کشور در عطش خواب یک نسیم بهاری، سایه جستجو می‌کنند، بادهای باران آور مونسون، گیسوان دخترکان چابهاری را شانه و صورت پسرکان بازیگوش بلوچ را نوازش می‌دهد.

وزش این بادها، خبری خوش برای علاقه‌مندان به طبیعت و اکوتوریست‌های حرفه‌ای است تا برای سفر به منطقه آزاد چابهار کفش و کلاه کرده و مقدمات برنامه‌هایی ازقبیل موج سواری، قایقرانی، پاراگلایدر سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و حتی عکاسی طبیعت را تدارک ببینند، همچنین ایامی فرحب‌خش برای طرفداران اقلیم درمانی و بیمارانی که دوست دارند دوران نقاهت و تمدد اعصاب خود را در خنک‌ترین بندر جنوب کشور بگذرانند.

وزش بادهای فصلی مونسون و یا به قولی بادهای موسمی، حاصل اختلاف فشار بین مراکز پر فشار ( اقیانوس هند) و کم فشار (خشکی‌های شمال اقیانوس هند) در تابستان بوده وهمین اختلاف موجب جریان طبیعی هوا (باد) از مراکز خنک و پرفشار به سمت مراکز گرم و کم فشار می‌شود و اقلیم بخش وسیعی از قاره آسیا از غرب اقیانوس آرام تا غرب اقیانوس هند را تحت تاثیر قرار داده است.

منطقه چابهار تنها شهری است که آخرین زبانه‌های غربی این باد را تجربه کرده و مناطق و شهرهای واقع در غرب چابهار سهمی از این باد نداشته و یا سهم اندک و غیرقابل اعتنایی از مزایای این باد می‌برند./س

 


برچسب ها: وزش ، بادهای ، مونسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.