العالم به نقل از "محمدجواد ظريف" و "جان کری":

فرصتی تاريخی برای رسيدن به توافق نهايی وجود دارد

شبکه تلویزیونی العالم با ارائه گزارشی از مذاکرات هسته‌ای در وین تصریح کرد: "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "جان کری" همتای آمریکایی وی اظهار کردند فرصتی تاریخی برای دستیابی به توافق کامل هسته‌ای به وجود آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی العالم با ارائه گزارشی از مذاکرات هسته‌ای در وین تصریح کرد: "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "جان کری" همتای آمریکایی وی اظهار کردند فرصتی تاریخی برای دستیابی به توافق کامل هسته‌ای به وجود آمده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارش ارسالی خود گفت: ششمین مرحله از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین برگزار شد. این گفتگوها از مذاکرات قبلی وارد مرحله تدوین توافقنامه نهایی شده است.

 این مذاکرات پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین مذاکرات خواهد بود؛ به طوری که تا بیستم ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت زیرا پرونده‌های فنی وابسته به برنامه‌های هسته‌ای ایران و روشهای برداشتن کامل تحریمهای تحمیل شده بر این کشور در این مذاکرات به طور کامل باید بررسی شود. 

خبرنگار العالم افزود: مذاکرات مقدماتی برای این مرحله از مذاکرات نیز برگزار شده است. در همین راستا دیداری سه جانبه بین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت. قبل از این دیدار نیز نشستی دوجانبه بین ظریف و اشتون برگزار شده بود.

از سوی دیگر وزیر خارجه ایران در اظهاراتی ضبط شده به کشورهای شش گانه مذاکرات هسته‌ای گفت: فرصتها مهیا و فضاها آماده شده است تا برای دستیابی به توافقنامه کامل و همه جانبه که به بحرانهای غیر ضروری پایان دهد تلاش کرد. توافقنامه‌ای که درها را به سوی همکاری‌ها برای از بین بردن چالشهای مشترک باز خواهد کرد.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفت : فرصت همیشه برای رسیدن به راههای مسالمت آمیز برای توافق وجود ندارد .

وی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: این فرصت‌ها در حال حاضر موجود است و ممکن است دستاوردی تاریخی در این زمینه صورت بگیرد، تا حسن نیت‌ها به اثبات برسد. وی خواستار اتخاذ تدابیری حکیمانه برای رسیدن به توافق نهایی شد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار