وزیر صنعت مطرح کرد

جلوگیری از ورورد "قطعات بی کیفیت خارجی" به کشور/ فرهنگ پاسخگویی به مشتری رواج یابد

وزیر صنعت، معدن و. تجارت در شانزدهمین نشست شوراي سياست گذاري خودرو گفت: بايد از ورود قطعات بي كيفيت خارجي در صنعت خودروسازي جلوگيري كرد و فرهنگ پاسخگويي به مشتري را به عنوان يك الگوي رفتاري در جامعه رواج داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع‌رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ساسان قرباني، سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو با اشاره به اينكه در اين نشست گزارش كاملي درخصوص عملكرد و اهداف كيفي صنعت خودرو ارائه گرديد، گفت : اين گزارش كه براساس نظرسنجي مستقيم از خريداران خودرو صورت گرفته به مباحثي چون كيفيت فروش، خدمات پس از فروش، كيفيت محصول، تعداد ايرادهاي اعلام شده توسط خريداران، رتبه بندي نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش اشاره دارد.

 قرباني افزود: شاخص هاي توسعه و كيفيت محصول، فرايندهاي فروش و خدمات پس از فروش و پايش رضايتمندي مصرف كننده از جمله عواملي است كه بايد مورد توجه خودروسازان قرار گيرد.

به گفته سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو در ادامه اين جلسه محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر استفاده خودروسازان از قطعات با كيفيت داخلي گفت: بايد از ورود قطعات بي كيفيت خارجي در صنعت خودروسازي جلوگيري كرد و فرهنگ پاسخگويي به مشتري را به عنوان يك الگوي رفتاري در جامعه رواج داد.

نیره پيروزبخت رئيس سازمان ملي استاندارد ايران هم در اين جلسه با اشاره به اينكه تكميل آزمايشگاه‌هاي مربوط به تست خودرو و قطعات در برنامه‌هاي اين سازمان قرار دارد، خاطر نشان كرد: تجديد نظر در استانداردها و بروزرساني آنها در حال انجام است.

وی با تأكيد بر اجراي برنامه‌هاي اعلام شده از سوي خودروسازان در زمان‌هاي تعيين شده، گفت: سرعت اجراي برنامه‌ها بايد مد نظر مسئولان بخش خودرو باشد.

حاضران در اين جلسه همچنين درخصوص بيانات رئيس جمهور درمراسم گراميداشت روز صنعت و معدن درباره ارتقاء كيفيت خودروهاي داخلي و حضور شركت‌هاي خارجي به شرط ورود تكنولوژي روز و مشاركت در سرمايه گذاري و تأمين سرمايه در گردش مورد نياز خودروسازان توسط بانكها براساس اولويت بندي شركت‌ها، مطالبي را بيان كردند.

در اين جلسه همچنين دبير همايش و نمايشگاه "خودرو، CNG و سوخت‌هاي جايگزين" گزارشي در مورد اين همايش ارائه كرد كه با توجه به اهميت مصرف بهينه انرژي و سوخت و كاهش آلايندگي و همينطور سوخت‌هاي جايگزيني مقرر شد كه سازمانها و نهادهاي ذيربط در اين همايش حضور فعالي داشته باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۳
سلام
فن جدید ایران خودرو برای سود ندادن تاخیر

ماشین من فاکتور شده ولی د ماه نیامده و میگن مشکل تاخیر حمل دارد و چون فاکتور کردن مبلغی میدهند
محمد از شیراز
آخرین اخبار