رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی:

اتصال ایران به قطب جنوب با "کشتی اقیانوس پیما" محقق می‌شود

طی ساخت کشتی اقیانوس پیما میان قطب جنوب و ایران اتصال ایجاد می شود.

وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص آخرین وضعیت جنوبگان، گزارش کاری به وزیر علوم و معاون پژوهشی وزیر علوم ارائه شد، که مورد بررسی قرار گیرد، البته در این رابطه کارگروهی با تاکید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تشکیل شده است.

وی افزود: البته طی بررسی دوباره این پروپزال به تایید اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی کمیته ملی اقیانوس شناسی، شبکه ملی پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی، شورای عالی اقیانوس شناسی و شورای ملی صنایع دریایی رسید و هم اکنون مورد تایید قرار گرفته است، اما با توجه به تغییراتی که در دولت بود و دولت یازدهم برسر کار آمده، مایل بودند که یکبار دیگر این بررسی شکل گیرد و تا اطمینان حاصل شود که این امر نیز محقق شد و در نهایت پیشنهادی مبنی بر اینکه تکیه بر روی اهداف این امر شکل گیرد و مورد تایید نهایی قرار گرفت.

چگینی تصریح کرد: میزان بودجه‌ای که برای کشتی اقیانوس پیما در نظر گرفته شده 450 میلیارد تومان برآورد شده است البته این با احتساب  این امر است که بخواهیم کشی اقیانوس پیمای با طول بیش از 100 متر و دارای یخ شکن بسازیم.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم ایران را به قطب جنوب وصل کرده و در آنجا مستقر شویم تا ایران سهمی در آینده قطب جنوب داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.