ایلام/

صادرات صنایع دستی ایلام به 15 کشور جهان

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: صنایع دستی هنرمندان این استان به 15 کشور جهان صادر می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ رائد ناصری فر با اعلام این خبر گفت: گلیم، جاجیم و نمد از مهم ترین اقلام صادراتی استان هستند که در کشورهای مختلف از طرفداران بسیاری برخوردار است.
وی افزود: پارسال دو میلیارد و 500 میلیون ریال از صنایع دستی این استان به 15 کشور جهان صادر شده است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: 24 کارگاه صنایع دستی در استان وجود دارد که از این شمار 19 کارگاه فعال بوده و هشت مورد از آن نیز در شهرستان ایلام دایر است.
ناصری فر بیان کرد: این کارگاه ها با 23 رشته در سه حوزه حمایت از تولید، توسعه و ترویج و امور بازرگانی فعالیت می کنند که در میان آنها «گلیم نقش برجسته» بیشتر مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: این کارگاه ها زمینه اشتغال زایی بیش از هفت هزار نفر را فراهم کرده اند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام صنایع دستی استان را دارای پیشینه ای تاریخی بسیار کهن دانست و تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل این است که صنایع دستی استان بتواند جزو اقلام های صادراتی به عراق و دیگر کشورها قرار گیرد.
ناصری فر اضافه کرد: در صدد هستیم با ایجاد یک جایگاه مناسب در بازارچه مرزی مهران صادرات صنایع دستی به صورت مستقیم انجام شود.
استان ایلام به عنوان بخش مهمی از تمدن ایلام باستان دارای صنایع دستی منحصر به فردی است.
گلیم نقش برجسته، فرش، جاجیم و نمد از مهم ترین دست آفرینه های هنرمندان استان به شمار می رود./س
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.