وقتی تنها راه چاره‌ی ما ژن MAOA می شود!

چندی قبل دانشمندان اعلام کردند که ژن شادی را کشف کردند ، ژنی که تنها در زنان اثر بخش است اما به راستی تزریق این ژن به زنان می تواند عاملی برای ایجاد نشاط در آنها باشد؟

 پرستو راد روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر نقاط دنیا میزان شادی در بانوان نسبت به آقایان کمتر است در جامعه ی ایرانی بروز رفتارهای شادی آور و عوامل زمینه ساز شادی برای مردان بیشتر است.
 
وی در ادامه گفت: در کشور ما فرهنگ و ریشه‌های سنتی است که شادی مردان و زنان را تعریف می کند و در بسیاری از این سنت‌ها هیچ راه حلی برای شاد زیستن زنان و جود ندارد.
 
درجامعه‌ی ما نشاط زنان به موقعیت اجتماعی و البته به جایگاههشان در جامعه چه از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و یا تحصیلی بستگی دارد.

زنان ایرانی با توجه به قرار گرفتن در جایگاه بهتر شادتر و یا بعضاً قرارگرفتن در جایگاه نامناسب حتی دچار افسردگی نیز می شوند.
 
وی در ادامه افزود:دختران و زنان امروزی سعی دارند که شادی را در شبکه‌های اجتماعی جست و جو کنند درحالی که این راهکار بسیار غلط است و در بیشتر موارد نه تنها شاد نمی شوند بلکه بعد از مدت زمانی این شبکه‌ها برای آنها دردسرهایی ایجاد می کند که حتی زمینه‌ی غمگین شدن آنها را نیز فراهم می کند.
 
راد در ادامه گفت:زنان نسبت به مردان دیرتر و گاهاً سختر از اشتباهات دیگران گذر می کنند و این نبخشیدن دیگران به خاطر اشتباهاتشان از عواملی است که باعث می شود زنان کمتر از مردان شاد باشند.
 
وی در ادامه بیان داشت: در جامعه‌ی ایرانی تفکرات پوسیده‌ای نسبت به زنان وجود دارد که این تفکرات قدیمی و پیش پا افتاده شادی زنان را قبول نمی کنند غافل از اینکه در صورتی که زنان شاد باشند این حالت را به سایر اعضای خانواده نیز منتقل می کنند و در واقع داشتن یک خانواده شاد و بودن یک مادر شاد در این خانواده سرانجام به تشکیل جامعه‌ای شاد می انجامد.
 
در بررسی‌های انجام شده در بین دختران نوجوان و جوان ایرانی آمارها حاکی از آن است که طراوت و شادابی درآنها با زنان میانسال اروپایی برابری می کند که این امر هشداری بزرگ برای جامعه ما می باشد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای افزایش سطح شادی در جامعه‌ی زنان باید بستر شادی‌های مناسب و صحیح در جامعه برای آنها فراهم شود و مسئولین باید در زمینه کاهش نابرابری‌ های جنسیتی در ایران که از عوامل اصلی شاد نبودن زنان ایرانی می‌باشد تلاش کرده و سیاست های مناسبی را اتخاذ کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ژن ، شادی ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار