رئیس موساد:

تهدید اصلی برای امنیت اسرائیل مناقشه فلسطین است نه برنامه هسته‌ای ایران

رئیس سازمان جاسوسی موساد گفت که تهدید اصلی برای امنیت اسرائیل مناقشه فلسطین است نه ایران.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، "تامیر پاردو" رئیس موساد درنشستی در بین 30 تاجر صهیونیست اعلام کرد: بزرگترین تهدید برای امنیت اسرائیل، درگیری با فلسطینیان است نه برنامه هسته‌ای ایران.


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برنامه هسته‌ای ایران را  همواره تهدیدی برای امنیت اسرائیل می‌داند.

رئیس موساد لیستی از تهدیدات امنیتی را که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است، بیان کرد پیشروی گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از عراق و تهدیداتی که این گروه برای کشورهای همسایه چون اردن به همراه دارد را شامل می شد.

پاردو در خصوص پیشروی داعش ادامه داد: این یک معضل نگران‌کننده برای اسرائیل است. این سازمان آمده که بماند....آنها از قتل حمایت می‌کنند.

رئیس موساد اعتقاد دارد که ارتش اردن به سادگی می‌تواند حمله از سمت عراق را مدیریت کند اما مشکل فقط این نیست. حمله داعش از شرق و حضور بیش از یک میلیون پناهنده از عراق و سوریه، می‌تواند به ثبات اردن لطمه وارد آورد.

اظهارات این مقام صهیونیست در راستای اظهارات "مئیر داگان" رئیس سابق موساد و "یووال دیسکین" رئیس سابق سرویس امنیتی شین بت است. این دو نفر پیشتر بر لزوم و فوریت توافق با فلسطینیان تأکید کردند و با حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران مخالفت کردند.

 پاردو در دسامبر 2011 نیز گفته بود که اعتقادی به این مسئله ندارد که برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید امنیتی برای اسرائیل است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار