گفتگوی تلفنی محمود عباس و خالد مشعل درباره تشدید تنش ها

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطی و رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد یکشنبه درباره تشدید تنش ها با اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین‌هوا، یک مقام بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد محمود عباس رئیس این تشکیلات و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد یکشنبه درباره تشدید تنش ها با اسرائیل در سرزمین های فلسطینی گفتگو کردند.

این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری شین هوا اعلام کرد عباس و مشعل در این گفتگوی تلفنی توافق کردند به اجرای توافقنامه آشتی همچنان ادامه دهند. وی افزود محمود عباس و خالد مشعل همچنین درباره تعهدات دولت وحدت ملی که دوم ژوئن با حضور محمود عباس در رام الله سوگند یاد کرد و نیز پایان محاصره نوار غزه بحث و گفتگو کردند.

این مقام همچنین گفت خالد مشعل و محمود عباس همچنین درباره افزایش تنش ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه طی سه هفته گذشته، گفتگو کردند.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس در غزه گزارش رسانه ها را در این باره که حماس و اسرائیل به دست یابی به توافقی از طریق میانجیگران نزدیک شده اند، رد کرد و گفت گزارش رسانه ها در این باره نادرست و در آنها اغراق شده است.

او در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف به منظور مطلع شدن از مواضع حماس در ارتباط با تهاجم اخیر ارتش اسرائیل به غزه، شرق بیت المقدس و کرانه باختری از طریق میانجی با یکدیگر تماس هایی داشته اند  .

ابو زهری - که رژیم صهیونیستی را به تلاش برای دامن زدن به تنش ها در مناطق ساحلی متعهم کرد - همچنین گفت:"  در مجموع، نه حماس و نه طرف های فلسطینی به افزایش تنش ها با اسرائیل علاقه ای ندارند."

او از  رژیم اسرائیل خواست " هر چه سریع تر تهاجم خود را علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و بیت المقدس شریق پایان دهد."

اوایل روز شنبه،  رسانه های صهیونیستی به نقل از یک مقام حماس اعلام کردند بین دو طرف به منظور بازگرداندن آرامش به نوار غزه تماس هایی برقرار شده است. بر اساس گزارش رسانه های اسرائیلی این مقام فلسطینی اعلام کرد انتظار دارد دو طرف تا یکشنبه شب به توافق برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار