تبریز/

رهاسازی سه قلاده جوجه تیغی به دامن طبیعت در شهرستان اهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر از رهاسازی سه قلاده جوجه تیغی به دامن طبیعت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز مهندس حسن جبل پیما در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از اطلاع همکاران برف شهرستان اهر مبنی بر گرفتار شدن سه قلاده جوجه تیغی انبار ضایعات اداره برق اهر محیط بانان این اداره با حضور در محل فوق یک قلاده جوجه تیغی بالغ به همراه دو بچه جوجه تیغی  را نجات دادند.

وی گفت: پس از انجام اقدامات لازم با همکاری محیط بانان منطقه حفاظت شهرستان اهر و اطمینان از سلامتی آنها جوجه تیغی ها را در دامان طبیعت زیبای اهر چای رها سازی کردند.

این مقام مسئول درباره این حیوان گفت: جوجه تیغی جانوری بسیار کوچک از راسته جوندگان همه چیز خوار و از راسته پستانداران حشره خوار  بوده این حیوان کوچک ، ظاهری همانند موش دارد اما از راسته حشره خواران می باشد و اغلب زندگی شب زی با رژیم غذایی حشره خواری خو گرفته است و خارهایی بر پشتش دارد که از خود دفاع می کند بر خلاف باور عمومی سمی نیستند.

رییس اداره محیط زیست اهر افزود : جوجه تیغی در هنگام خطر خود را بصورت گلوله در می آورد و در واقع جز مکانسیم دفاعی آن به شمار می رود و دشمن اصلی آن جغدها ،راسو،روباه ،گرگ ،گورکن ،خدنگ است .

جبل پیما به دیگر فعالیت های انجام شده در طول این هفته در این حوزه اشاره کرد و افزود: علاوه بر جوجه تیغی ها، یک قطعه عقاب طلایی کمیاب، یک قطعه قرقی و ... نیز نجات یافته و پس از تیمار آنها و اطمینان از سلامتی شان به دامن طبیعت توسط محیط بانان تلاشگر این اداره به مکان های امن  رها سازی شده است.
 
 
برچسب ها: طبیعت ، جوجه تیغی ، رها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.