ارائه مشاوره حقوقی رایگان در جشن رمضان

در جشن رمضان امسال غرفه ای جهت مشاوره رایگان حقوقی ایجاد شده که مردم در صورت داشتن مشکل حقوقی می توانند به این غرفه مراجعه کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: معاضدت و مددکاری حقوقی از خانواده های تحت پوشش این نهاد در کنار حمایت های دیگر از جمله معیشتی و فرهنگی، یکی از برنامه های جدی کمیته امداد در نقش حمایت و توانمندسازی خانواده ها است.
 
وی گفت: حوزه حقوقی کمیته امداد امام(ره) با همکاری قوه قضاییه به مشکلات حقوقی خانواده های تحت حمایت ورود یافته و اکنون 187 شورای حل اختلاف را با کمک قوه قضاییه دایرکرده و همچنین 70 تفاهمنامه با دستگاه قضایی و مجامع قضایی به امضا رسیده است.
 
قمشه یکی از مشارکت های مهم مردم خیر در این نهاد را حضور وکلای نیکوکار دانست و افزود: مجمع وکلای نیکوکار را با حضور آنها تشکیل دادیم و اکنون سه هزار و 500 وکیل با کمیته امداد تحت عنوان وکلای نیکوکار همکاری می کنند که طرح وکیل خانواده با همکاری وکلای نیکوکار برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
وی ادامه داد: در تمامی دفاتر کمیته امداد امام(ره) دفاتر مشاوره و معاضدت حقوقی دائر شده تا بتوانیم تسهیلات ویژه ای برای خانواده ها در جهت احقاق حقوق و برطرف کردن مشکلات حقوقی آنها فراهم کنیم.
 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از کارهای انجام شده را مشاوره های حقوقی برای خانواده های امدادگر عنوان کرد و افزود: با همکاری وکلای نیکوکار، کلاس هایی در سطح کشور جهت آگاهی بخشی از مشکلات حقوقی خانواده های تحت حمایت برگزار کرده ایم و تفاهمنامه ای با سازمان زندان ها داریم که به خانواده زندانیان و زندانیانی که مشکل دیه دارند، رسیدگی شود.
 
قمشه، طرح "مفتاح الجنه" را از دیگر طرح های کمیته امداد امام(ره) در ماه رمضان بمنظور دیدار مسوولان عالی رتبه کشور و استانی و خیران در کنار ایتام و خانواده های امدادی عنوان کرد.
 
وی ضمن تشکر از حامیان طرح اکرام گفت: این حرکت در سال 76 در کانون مفتح آغاز شد که در آن مرحله دو هزار ثبت نام داشتیم و امروز نیز 300 هزار یتیم بیش از 700 هزار حامی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار