آغاز برنامه های مناسبتی هفته بدون نایلکس در جنوب شهر

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی حفظ محیط زیست به مناسبت هفته بدون نایلکس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین رسول جوادی با اشاره به آغاز اجرای برنامه های مناسبتی این هفته از 14 تیر گفت: این برنامه ها با هدف کاهش تمایل شهروندان به استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و افزایش دانش زیست محیطی آنان ویژه اقشار مختلف سنی، تا 21 تیر برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه های آموزشی در رابطه با جلب توجه شهروندان به حفظ محیط زیست گفت: در همین راستا ضمن برپایی ایستگاه های آموزش شهروندی در سطح منطقه، فعالیتهای اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در میدان میوه و تره بار و محلات در مورد مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف صورت می گیرد.

همچنین کارگاه های نقاشی و کلاسهای آموزشی درخصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف و محیط زیست بی خطر در مهدهای کودک و خانه های کودک و علم و زندگی تشکیل می شود.

جوادی پاکسازی نمادین بوستان های سطح منطقه را یکی از برنامه های مشارکتی این هفته اعلام کرد و افزود: در همین راستا شهرداران خانواده و کودکان خانه های کودک با حضور در بوستان ها اقدام به مشارکت در جمع آوری کیسه ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی می کنند.

معاون اجتماعی شهردار منطقه 19 ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در هفته بدون نایلکس ضمن کمک به اصلاح الگوی مصرف در بین شهروندان، حس مسئولیت در کاهش مصرف مواد دیرپا نیز در آنها تقویت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نایلکس ، مناسبت ، جنوب شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار