زنجان/

ظرفیت بالای استان زنجان در بخش تولید محصولات کشاورزی

استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت های استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی ، بر قرار گرفتن این محصولات در سبد صادراتی استان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ استاندار زنجان درکارگروه توسعه استان بااشاره به اینکه زنجان از ظرفیت مطلوبی در بخش تولید محصولات کشاورزی برخوردار است، گفت : باید با ارایه راهکارهای لازم میزان محصولات کشاورزی را درسبد صادراتی استان افزایش دهیم.

انصاری با اشاره به وجود واسطه های متعدد در چرخه توزیع و فروش محصولات کشاورزی افزود : این امر مانع آگاهی از وضعیت محصولات کشاورزی پس از تولید شده و کشاورزان از ارزش افزوده ایجاد شده از محصول خود محروم مانده و سهم بخش کشاورزی در اقتصاد استان مبهم می باشد.

وی سودآوری محصولات کشاورزی به شیوه تازه خوری را مناسب ارزیابی و تصریح کرد : با ایجاد شرکت های توانمند صادراتی در این حوزه می توان درآمدزایی و بهره مندی تولید کنندگان را افزایش داد.

استاندار زنجان ادامه داد :با توجه به شرایط موجود هم اکنون تولید کنندگان محصولات کشاورزی صادر کننده نیستند و نقش بسیار کمتری درعرصه توزیع دارند.

انصاری بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت جمع آوری و صادرات محصولات کشاورزی با سودآوری مناسب برای کشاورزان تاکید و تصریح کرد: بسترسازی برای بهره برداری و رفع مشکلات پایانه صادراتی بناب ضروری است چرا که امکانات لازم برای ارایه خدمات در این ایستگاه وجود ندارد.

وی تاکید کرد :برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی این استان به صورت دوسالانه با هدف معرفی ظرفیت های موجود صادراتی در دستور کار دستگاههای متولی قرار گیرد.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: زنجان از استانهای تاثیرگذار در حوزه صنعت برق بوده است و برگزاری نمایشگاههایی در این عرصه می تواند زمینه مناسبی برای بازاریابی و ارایه محصولات تولیدی را در این حوزه فراهم کند./س
برچسب ها: ظرفیت ، زنجان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.