مصرف منطقی "دارو" جهت ارتقاء شاخص های نظام سلامت ضروری است

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به تجویز منطقی دارو در نسخ بیماران گفت: باید در جهت کنترل و مصرف منطقی دارو تلاش کنیم.

دکتر شهاب الدین جنیدی دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت:از نظر قانونی تجویز کنندگان دارو مقدار و زمان مصرف دارو را تعیین میکنند که معمولا این امر توسط برخی از صاحبنظران به چالش کشیده می شود.

 وی با بیان اینکه مصرف و تجویز منطقی دارو در هزینه های نظام سلامت موثر است، افزود:پیشگیری از مصرف خود سرانه دارو و مشخص بودن روند درمان بیماری گام مهمی در جهت بهینه سازی هزینه های نظام سلامت است.

 وی همچنین به نظام نسخه نویسی مشخص با رعایت تمامی اصول علمی از سوی جامعه پزشکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تبعیت از کلیه روشها برای درمان بیمار با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی او و رسیدن به نتیجه مطلوب با صرف هزینه های معقول از جمله مواردی است که باید در تجویز و مصرف منطقی دارو رعایت شود.

 وی به وجود کمیته هایی جهت اصلاح و بهبود مصرف دارو اشاره کرد و بیان داشت: کمیته های علمی بررسی نسخ پزشکی همواره فعال بوده و در سیاستگذاریهای نظام دارویی موثر هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، نظام سلامت ، نسخه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار