سرنوشت عراق را چه کسی رقم خواهد زد؟

آینده و سرنوشت عراق، بدست گروه تروریستی تکفیری-بعثی "داعش" نیست، آینده عراق، به دست ملتی است که عاشق وطن خویش‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اتطلاع رسانی عراق"؛ اکنون، سرنوشت عراق، بر سر دو راهی قرار گرفته است: یا جنگی داخلی که تر و خشک را باهم می سوزاند و یا پس از این همه خون ریزی و تلی از اجساد بر روی هم انباشته، از هم فرو بپاشد و تجزیه شود و یا اینکه معجزه‌ای رخ دهد و عراق را از بحران بزرگ کنونی که از زمان سقوط رژیم دیکتاتور بعثی و تشکیل دولت ائتلاف به ریاست پل برمر آمریکایی آغاز شده، رهایی بخشد. 

داعش، متولی طرح تجزیه عراق است و همگان باید از آن تمکین کنند؛ چرا که داعشی ها اعتقاد دارند که از جانب خدا مامورند تا شریعتش را با توسل به زور و خشونت، به مردم تحمیل کنند و هنگامیکه بر قطعه ای از زمین سیطره می یابند، پس باید این ماموریت خود را اجرا کنند.

آنچه عراق در شرایط کنونی بدان نیاز دارد، این است که تمام ملت، اعم از کرد، عرب و ترک و نیز شیعه و سنی، در چارچوب یک جبهه ی ملی منسجم، برای مقابله با تجاوزات گروه تروریستی و تکفیری داعش که برای فروپاشی سرزمین عراق، بخش های گسترده ای از این کشور را غصب کرده است، متحد شوند. امروز، کشور عراق در معرض تجاوز تجزیه طلبانه ی آشکاری قرار گرفته که تلاش می کند خود را در پس جملاتی پرآب و تاب، مانند دفاع از اهل سنت و مقابله با ظلم، پنهان سازد؛ این در حالی است که رفتار داعش با اهل سنت، هیچ تفاوتی با رفتارشان نسبت به شیعیان ندارد. این درست نیست، کردها که قومی اعتدالگرا هستند، از این فرصت پیش آمده در جهت تحقق هدف خود که با گفتگو قابل حل است، استفاده کنند.  

آینده و سرنوشت عراق، بدست گروه تروریستی داعش نیست، ولی می تواند اتفاقات را به جهتی سوق دهد که وحدت و همبستگی مردم و یکپارچگی مناطق مختلف عراق، متزلزل شود. آینده عراق، به دست ملتی است که عاشق وطن خویش اند. مسوؤلیت مقابله تجاوز داعشی و دفاع از میهن، وحدت و استقلال عراق، تنها به دوش این ملت، اعم از کرد، عرب، ترک، شیعه و سنی است و باید با شجاعت و هوشیاری کامل، با این توطئه تجزیه‌طلبانه که دشمن کینه توز "داعش" آن را رهبری می‌کند، مقابله نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار