چگونه می‌توانیم از زندگی خود رضایت داشته باشیم؟

یکی از روشهای داشتن زندگی رضایتبخش توانایی دوست داشتن خود و دیگران است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای آنکه از زندگی رضایت مناسبی داشته باشیم باید از یکسری افکار و رفتارهای منفی حذر کرده و به سوی اندیشه‌ها و کردارهای مثبت قدم برداریم.  برای خود ارزش قایل بوده و به راهکارهای آموزنده در این زمینه توجه داشته باشیم سپس آنها را در زندگی پیاده کنیم.

 براین اساس مریم ملک صالحی روانشناس و مشاور در مورد چند راهکار برای داشتن رضایت از زندگی گفت: توانایی دوست داشتن خود و دیگران و پذیرفتن عشق را داشته باشیم و بتوانیم از خشم فلج کننده دوری کنیم.
 
وی افزود: همچنین بتوانیم خودمان را به همان صورت که هستیم بپذیریم،‌شکایت نداشته و تمامی ملامت‌ها، عیب‌جویی‌ها را چه از خود و چه ازدیگران حذف کنیم و از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب ورزیم.
 
ملک صالحی خاطرنشان کرد: قدرت درک و آفرینش شادی را داشته باشیم و گاهی اوقات به صورت خود جوش و بدون برنامه از زندگی لذت ببریم یعنی اگر مشغول کار و برنامه‌ای نیستیم بتوانیم شادی را در خود ایجاد کرده و آن را احساس کنیم و در تمامی اوقات خود را دوست داشته و برای انجام کارهای نیک، خودمان را تحسین کنیم.
 
این روانشناس افزود: یاد بگیریم به نحو مثبت و سازنده شکست بخوریم یعنی از شکستهای خویش درس گرفته و به عنوان تجربه استفاده کنیم، از نگرانی نسبت به آینده حذر کرده و بیاموزیم که به تجربیات، موقعیتها، افکار و احساسات مثبتمان توجه کنیم.
 
وی متذکر شد: مسامحه کاری را به عنوان سبک زندگی از میان ببریم یعنی از سهل‌انگاری کردن در کارها یا امروز و فردا کردن کارها دوری کنیم.
 
گفتنی است، که همیشه تلاش کنیم خودمان باشیم خوب زندگی کرده و از آن لذت ببریم و همچنین خود و دیگران را دوست داشته باشیم.

گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رضایت ، توانایی ، روش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار