با دستور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

شورای ساماندهی کودکان خیابانی فعال می شوند

مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت:‌طبق مصوبه دومین شورای ساماندهی کودکان خیابانی و دستور وزیر جلسات استانی شورای ساماندهی کودکانی فعال می شوند .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  روزبه کردونی اظهارکرد : اولین جلسه استانی در استان البرز با شرکت نمایندگان 11 دستگاه عضو شورای ساماندهی در استان البرز برگزار و مقررشد تمام کودکان در معرض آسیب این استان شناسایی شده و از طریق بیمه همگانی سلامت ایرانیان تحت حمایت قرار گیرند.

وی یاد آورشد :‌ با تصویب اعضای شورا تصمیم گرفته شد اداره کل آموزش و پرورش اقدامات لازم را درخصوص کودکان کار و خیابانی که دارای وقفه تحصیلی هستند انجام دهند و نماینده دو NGO فعال استان درخصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان به عنوان اعضاء ثابت شورا در جلسات حضور یابند.

کردونی ادامه داد : با توجه به اعلام وزیر  بهداشت درخصوص معرفی بیمارستان معین برای مداوای کودکان کار و خیابان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی استان البرز یک بیمارستان را برای مداوای کودکان کار و خیابان به اداره کل بهزیستی استان البرز معرفی کند .

مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد :‌ با مشارکت فعال نمایندگان نهادهای مدنی جلسات اتاق فکر کودکان کار و خیابان به طور منظم در حال تشکیل است و تشکیل جلسه با حضور مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از جمله اقدامات اتاق فکر کودکان کار و خیابان بوده است .

وی اظهار داشت : یکی از مشکلات حوزه سیاست گذاری در حوزه کودکان کار و خیابان نبود هماهنگی بین دستگاهی بوده است که این امر به دلیل تعطیلی 8 ساله شورای ساماندهی کودکان خیابانی بوجود آمده بود اما با فعال شدن این شورا هم هماهنگی بین دستگاه های دولتی افزایش یافته است  و هم ارتباط ساختارمند با نهادهای مدنی ایجاد شده است که این موارد باعث می شود شانس موفقیت سیاست ها افزایش یابد .

 
کردونی اضافه کرد :‌ عزم دولت تدبیر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از یک سو و تاکید رئیس جمهور و دکترربیعی مبنی بر ضرورت افزایش تقش آفرینی نهادهای مدنی در حوزه آسیب های اجتماعی زمینه ساز اجرای سیاست های موفق در حوزه کودکان کار و خیابان را فراهم کرده است .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار